Program partnerski Adkontekst chce stać się poważną konkurencją dla Google AdSense. Wystarczył kwartał by do tego systemu reklamy kontekstowej przystąpiło ponad 100 polskich serwisów internetowych.Twórcy zapowiadają dalszy wzrost zasięgu, m.in. dzięki włączaniu do niego serwisów osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
Przez ten krótki okres do Adkontekstu przystąpiło ponad 100 podmiotów, a zasięg miesięczny witryn i serwisów internetowych wyświetlających obecnie reklamy Adkontekst, według styczniowego Badania Megapanel/PBI, wyniósł 70,59%.
System Adkontekst umożliwia wyświetlanie, na stronach serwisów partnerskich, reklam kontekstowo dopasowanych do ich treści oraz charakteru poszczególnych serwisów. Reklamy prezentowane są w postaci Boksów Adkontekst, którymi mogą być zarówno Linki Sponsorowane, jak też Boksy Reklamowe. Boksy Adkontekst rozliczane są tylko w modelu Pay Per Click (PPC), reklamodawca płaci więc za skuteczną kampanię promocyjną; wyłącznie, gdy internauta kliknie w jego reklamę.
– W zeszłym tygodniu umożliwiliśmy przystępowanie do Adkontekstu właścicielom serwisów WWW nieprowadzącym działalności gospodarczej – mówi Artur Banach, Prezes NetSprint.pl
– Ich zapytania napływały do nas niemal od startu programu. Szczególnie istotna dla tej grupy jest możliwość otrzymywania wynagrodzenia przelewem bankowym, co Adkontekst skutecznie zapewnia. Dzięki uwagom naszych partnerów, którzy podkreślają łatwość kontaktu z konsultantami Adkontekstu, nasz system może być dynamicznie rozwijany z uwzględnieniem potrzeb polskich właścicieli serwisów WWW – kończy Artur Banach.