Tumblr jest jedną z wielu platform blogowych, jakie są dostępne w Internecie. Na tle konkurencji wyróżnia się jednak tym, że bardzo skutecznie udaje mu się przyciągnąć dużą grupę aktywnych użytkowników.
David Karp (dyrektor generalny Tumblra) w trakcie ostatniej konferencji Digital Life Design przedstawił szereg statystyk dotyczących jego platformy blogowej. Liczby wzbudziły dość duże zainteresowanie, potwierdzając, że Tumblr faktycznie posiada plan rozwoju i co więcej, strategia zdaje się sprawdzać.
W ciągu miesiąca Tumblr jest odwiedzany przez ponad 120 milionów unikalnych użytkowników. W ten sposób udaje się wygenerować ponad 15 miliardów odsłon. Wyraźnie więc widać, że zainteresowanie ze strony użytkowników jest bardzo duże i stale się zwiększa. Jak wygląda kwestia aktywności użytkowników?
Tumblr może się pochwalić ok. 61 milionami blogów. Zdecydowana większość z nich, bo ok. 42 milionów, jest przekazywana dalej przy pomocy np. Facebooka, czy Twittera. Wspomniane serwisy mają stale rosnący udział we wzroście popularności – użytkownicy bardzo chętnie dzielą się odkrytymi przez siebie blogami, czy pojedynczymi elementami, jakie zostały na nich znalezione.