Nawet najlepszy pomysł nie będzie wiele wart, o ile nie zostanie wprowadzony w życie przez kompetentnego webmastera. Mniejsza o jego umiejętności techniczne – te są łatwe do sprawdzenia i zweryfikowania.
Do współpracy przy wymagających projektach technicznych niezbędna jest nie tylko wiedza, ale i określone cechy interpersonalne. Podpowiadamy, jak znaleźć idealnego kandydata, który nie straci czasu, pieniędzy i potencjału projektu.
Godny zaufania
Choć to brzmi jak truizm, webmaster musi być faktyczne kimś więcej niż tylko kolejnym zleceniobiorcą. Jedynie osoba zaangażowana w projekt, pracująca kreatywnie bez powielania starych pomysłów jest w stanie tchnąć życie w dobry projekt. Dwukierunkowe zaufanie i pewność co do czystych intencji projektanta stanowią niezbędną podstawę owocnej współpracy.
Tworzy z pasją
Nie dobre umiejętności, ale prawdziwa pasja i duma z własnej pracy, różnią osoby wykonujące pracę w sposób bardziej poprawny od projektujących na poziomie mistrzowskim. Pasjonat szuka nowych rozwiązań, zatraca się w projekcie, dopasowując każdą kropkę i linię. Zwykły webmaster wykona pracę prawidłowo, pasjonat – ofiaruje najwyższą jakość i indywidualny styl.
Umiejętnie współpracuje z klientami
Webmaster musi mieć w sobie potencjał do wykonywania zadań według wytycznych klienta oraz przetwarzania jego koncepcji i pomysłu w celu uzyskania oczekiwanego efektu. Część webmasterów wykonuje rewelacyjnie swoje własne projekty , nie będąc w stanie zrealizować wizji innych. Niektórzy z nich nie mają biznesowych umiejętności rozpoznawania potrzeb rynku.
Poszukuje nowych dróg i rozwiązań
Klient zlecający stworzenie witryny internetowej nie musi być ekspertem w dziedzinie pozycjonowania, projektowania czy programowania. Dobry webmaster powinien sam poinformować klienta o możliwości dodatkowych usług , z których klient może skorzystać przy realizacji j witryny.– Często docierają do nas głosy, że to twórca strony lub administrator polecili zleceniodawcy wprowadzenie monitoringu witryny. Sami przedsiębiorcy nie śledzą nowinek technicznych, nawet nie zdają sobie sprawy, że istnieje usługa, dzięki której mogą na bieżąco sprawdzać bezpieczeństwo, szybkość ładowania i bezawaryjność witryny – mówi Tomasz Kuźniar, Prezes Zarządu Monit24.pl.
Komunikatywny
Webdeweloper musi nie tylko dobrze wykonywać swoją pracę, ale również zrozumiale i interesująco o niej opowiadać. Cenną umiejętność stanowi przedstawienie laikowi rzeczy skomplikowanych w prosty, klarowny sposób. Klient słyszący żargon pełen niezrozumiałych sformułowań nie będzie w stanie podjąć racjonalnej decyzji. Dobry webdeweloper to ten, który na bieżąco relacjonuje przebieg pracy, informując o kolejnych etapach projektu, problemach i przewidywanych opóźnieniach.