Google wprowadziło nowe opcje do programu AdSense, a konkretniej jego części dotyczącej wyszukiwania na stronach partnerskich. Wyniki mają być bardziej precyzyjne, a indeksowanie efektywniejsze. Uruchomiono także “wyszukiwanie pionowe” i inne opcje edycyjne.Jedną z nowości jest wyszukiwarka “Wyszukiwanie w witrynie“, która oferuje przeszukanie zasobów strony, a nie strony i całej sieci.
– Wielu wydawców niepokoiło się, że użytkownicy mogą opuszczać ich witryny przez Wyszukiwanie w sieci – argumentują wprowadzenie tej opcji przedstawiciele Google Polska.
Firma udoskonaliła także indeksowanie stron wprowadzając ulepszoną technologię indeksowania witryn partnerskich. Ilość stron indeksowanych przez także została zwiększona. Samo wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych zostało zmienione i ma być teraz bardziej spokrewnione z treścią.
Opcja wyszukiwania pionowego pozwala użytkownikom wyszukiwać na wielu witrynach jednocześnie. Mogą to być strony właściciela witryny, serwisy zrzeszone w sieć czy inne wybrane zakątki internetu.
Doprecyzowano także funkcje lokalizacji reklamy – obecnie można dopasować miejsce wyników wyszukiwania. OD tej pory wydawcy mogą także efektywniej zarządzać wyglądem wyników wyszukiwania.
Film prezentujący nowe opcje: