Nowa na polskim rynku sieć afiliacyjna Afilo rozpoczyna oficjalnie swoją działalność. Firma specjalizuje się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie rozliczanych za efekty. Oferta Afilo skierowana jest do dwóch grup użytkowników.
Pierwsza to reklamodawcy – duże firmy, które prowadzą działania reklamowe w Internecie. Mogą oni budować własne programy, wybierać różne formy reklamowe i ustalać wysokość prowizji dla wydawców oraz model płatności.
Druga grupa to wydawcy, czyli właściciele witryn internetowych. Wydawca przystępując do sieci wybiera jeden lub więcej programów do których chce należeć, czyli określa którego reklamodawce chce promować na własnych stronach. Wydawca decyduje się też na to jakie formy reklamy chce emitować i na jakich stronach swojego serwisu.
W odróżnieniu od klasycznych sieci reklamowych kampanie w Afilo rozliczane są za efekty (model pay per performance). Oznacza to, że reklamodawca płaci nie za emisje reklam lecz za wykonaną przez internautę akcję, którą może być kliknięcie, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu. Na tych samych zasadach wynagradzany jest wydawca – jeżeli internauci dokonują określonych akcji na jego stronach, to otrzymuje on za to wynagrodzenie.