Korzystając z tej strony zgadzasz się z polityką prywatności i regulaminem.
Akceptuj
WebInside.plWebInside.plWebInside.pl
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
Szukaj
  • Kontakt
  • Forum
WebInside.pl © 2023.
Czytasz: Badanie na temat internetowego wizerunku
Udostępnij
Zaloguj się
Powiadomienia
Aa
WebInside.plWebInside.pl
Aa
Szukaj
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Technologie webowe
  • Publicystyka
  • E-marketing
  • Poradniki
  • AI
  • Technologie
  • Artykuły partnerskie
  • Więcej
    • Kontakt
    • Mapa strony
Masz już konto? Zaloguj się
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
WebInside.pl © 2023.
WebInside.pl > Aktualności > Badanie na temat internetowego wizerunku
Aktualności

Badanie na temat internetowego wizerunku

WebInside.pl
Ostatnia aktualizacja: 11.08.2023
WebInside.pl
Udostępnij
Udostępnij

Opublikowano wyniki badania dotyczącego wizerunku firm w internecie. Badani byli pytani o postrzeganie firm poprzez ich strony WWW, wartość nazw domen czy pomoc firm na formach internetowych. Dane pokazały jak ważną rolę w biznesie odgrywa e-wizerunek.W ostatnim badaniu przeprowadzonym w 2006 roku zostały powtórzone te same pytania, uzupełnione dwoma nowymi:

Wyobraź sobie, że jakaś firma jest aktywna na forum internetowym i zamieszcza dużo wpisów. Czy skorzystałbyś/skorzystałabyś z oferty takiej firmy, dlatego, że pomaga i doradza użytkownikom forum

Czy wizerunek firmy ma wpływ na to, czy skorzystasz z jej oferty?

Na pierwsze pytanie ponad 80% ankietowanych odpowiedziało „tak”. Na drugie, taką odpowiedź udzieliło ponad 92,5%. Wśród tych co odpowiedzieli twierdząco na pierwsze pytanie, ponad 50% docenia, że firma jest nowoczesna i wykorzystuje forum, jako kanał komunikacji z klientem.

Ponad 23,5% ma świadomość, że firma robi to wyłącznie w celach reklamowych, ale docenia taki pomysł, natomiast 23,81% respondentów w ogóle nie dostrzega w działalności na forach ukrytej reklamy i docenia, że firma chce pomóc i doradzić, a nie reklamować się.

Na pytanie „Czy na to jak postrzegasz firmę, ma wpływ strona internetowa firmy?”, 56,13% wskazało, że jest to równie ważne, jak prezentacja firmy w świecie realnym. 35,82% wskazało, że bierze to pod uwagę, ale nie jest to bardzo ważne. Dla 6,13% osób strona internetowa nie ma znaczenia, a 1,92% wskazało, że jest to najistotniejszy czynnik.

– Dbanie o wizerunek na forach internetowych nie jest zbyt kosztownym zajęciem, a jak pokazało badanie, uczestnictwo firmy na forach internetowych może być czynnikiem decydującym o skorzystaniu z jej usług dla ponad 80% internautów. Prawie co czwarty z tej grupy w ogóle nie bierze takiej formy promocji za reklamę, a dla ponad połowy z nich, jest to nowoczesna forma komunikacji z klientem – podkreśla Michał Łebkowski z Centrum Nowych Technologii.

W badaniu, podobnie, jak w 2006 roku, znalazło się też pytanie, czy nazwa domeny strony internetowej jest ważna. 50,96% respondentów wskazało, że tak, po czym ponad połowa z nich uzasadniła to tym, że nazwa powinna być krótka i łatwo wpadająca w pamięć. 28,57% uznało, że nazwa powinna nawiązywać do nazwy firmy, a prawie 11%, że do treści strony.

Respondenci zostali też poproszeni o uszeregowanie końcówek domen, w kolejności od najbardziej prestiżowej. 43,33% badanych na pierwszym miejscu wskazało końcówkę „pl”, 22,38% – „com.pl”, a 20% „com”, czyniąc je niekwestionowanymi liderami w domenowej branży. Rozszerzenie „eu” za najbardziej prestiżowe uznało 7,62% ankietowanych, a „org” 5,24%. Domeny regionalne, jak np. „krakow.pl” wskazało zaledwie 1,24%, a pozostałe końcówki domen (info, biz, net, mobi) w ogóle nie były wskazywane na pierwszym miejscu.

W 2006 roku zdecydowanie większym prestiżem niż obecnie cieszyła się końcówka “eu” – teraz wyparta z trzeciego miejsca przez “com”.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 11-24 grudnia 2008 roku. Wzięło w nim udział 522 osoby. Kryteria doboru próby zostały opracowane według raportu IAB na temat Internetu w Polsce, podsumowującego rok 2007. Wcześniejsze badanie zostało przeprowadzone w połowie 2006 roku.

Może Cię zainteresować

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność

Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami

Mapa schronów w Polsce – aplikacja SCHRONY

WebInside.pl 2023-08-11 2023-08-11
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Wydrukuj
Udostępnij
Poprzedni artykuł E-mail marketing – wprowadzenie
Następny artykuł Social Media Optimization i trendy w projektowaniu stron
Zostaw komentarz lub opinię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
Aktualności
Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
Aktualności
Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
Artykuły partnerskie
Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle
Aktualności Technologie webowe
Cyfrowe karty podarunkowe od WhiteBIT są dostępne za kryptowalutę w Polsce
Technologie
Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami
Aktualności
Pliki XAdES – Jak otworzyć?
Poradniki
Jak otworzyć plik GPX w Google Maps?
Poradniki
Intercity WiFi – jak się połączyć i zalogować? – Darmowy internet WiFi w pociągach PKP Intercity
Poradniki
Jak usunąć konto na Fotka.pl: Kompletny poradnik
Poradniki
banner
Chcesz umieścić swoją reklamę w portalu WebInside.pl?
Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy interesujące formy reklamy.
Skontaktuj się

Inne polecane artykuły

Aktualności

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność

2 min czytania
Aktualności

Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam

1 min czytania
AktualnościTechnologie webowe

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

2 min czytania
Aktualności

Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami

1 min czytania
Aktualności

Mapa schronów w Polsce – aplikacja SCHRONY

3 min czytania
Aktualności

Internetowy Słownik Nazwisk w Polsce. Odkryj tajemnice Twojego nazwiska

3 min czytania
AIAktualności

Były premier Wielkiej Brytanii: “AI może uratować światową gospodarkę”

2 min czytania
Aktualności

Ożywianie zdjęć z MyHeritage Deep Nostalgia

3 min czytania
//

WebInside.pl – portal technologiczny. Aktualności ze świata technologii, webmastering, marketing internetowy, AI, poradniki.

Wszystkie kategorie

  • AI
  • Aktualności
  • Artykuły partnerskie
  • E-marketing
  • Poradniki
  • Publicystyka
  • Technologie
  • Technologie webowe

Ostatnio dodane

  • Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
  • Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
  • Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
  • Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

Kontakt

Chcesz się z nami skontaktować? Jesteś zainteresowany reklamą lub artykułem sponsorowanym?

Skorzystaj z formularza kontaktowego lub napisz do nas na kontakt@webinside.pl

WebInside.plWebInside.pl
WebInside.pl © 2023 | Mapa strony | Forum
Witaj ponownie!

Zaloguj się do swojego konta

Zarejestruj się Zapomniałeś hasła?