Klienci robiący zakupy przez internet będą mogli wykupić ubezpieczenie kupowanych towarów, co zagwarantuje im zwrot wartości zamawianego produktu, w przypadku gdy zamówienie do nich nie dotrze z winy sprzedawcy.
Do Polski ma wejść działający już w innych państwach Unii Europejskiej system Trusted Shop. Umożliwia on wykupienie ubezpieczenia o wartości 0,2% zamówienia, które gwarantuje całkowity zwrot kosztów zamawianego produktu, w przypadku kiedy sklep internetowy nie dotrzyma warunków umowy.
“Zanim sklep będzie się mógł posługiwać naszym znakiem, musi przejść szczegółowe badanie kondycji finansowej. Sprawdzimy też nie tylko, czy funkcjonuje zgodnie z prawem, ale także z naszymi wytycznymi. Polskie prawo nie nakłada choćby obowiązku podawania numeru telefonu do sklepu, my jednak tego wymagamy” – mówi Piotr Jarosz dla Rzeczpospolitej, który odpowiada za rozwój systemu Trusted Shops w Polsce.
Szacuje, że Trusted Shops powinien zacząć działać jużwe wrześniu.
System działa od 1999 roku i bardzo szybko zdobywa popularność z Europie. W Polsce certyfikaty e-sklepów są jeszcze rzadkością. Trusted Shops ma zapewnić bezpieczeństwo klientom kupujących w sieci. Taki rodzaj zakupów wybiera coraz więcej Polaków.
(fot. Rzeczposolita)