Microsoft dziś w nocy uruchomił nową wyszukiwarkę internetową Bing, która ma być jednym z kluczowych projektów firmy z Redmond. To kolejna podjęta przez Microsoft próba nawiązania pojedynku z wyszukiwarkowym potentatem Google.
() miał być oparty na rozwiązaniach wyszukiwania semantycznego oraz wynikach publikowanych w kategoriach. Tymczasem pierwsza opublikowana wersja Bing nie zawiera takich rozwiązań.
Projekt zgodnie z zapowiedziami zastąpił w całości wyszukiwarkę , której adres przekierowuje teraz na stronę nowego projektu.
Bing działa od samego początku w języku polskim. Internauta do dyspozycji ma możliwość przeszukania sieci Web oraz Obrazów zindeksowanych w wyszukiwarce. Ciekawym narzędziem jest opcja xRank, która wraz z wykresami publikuje statystyki najpopularniejszych zapytań dla kategorii Osobistości, Muzycy, Politycy i Autorzy blogów.
Według serwisu MarketShare witryny Microsoftu obsługują zaledwie 2.5% światowego ruchu wyszukiwarek. Do monopolisty Google należy 81% zapytań. Dzięki tak słabej pozycji Microsoft przeznaczy na reklamę projektu Bing niebagatelną sumę 100 mln dolarów. Dla porównania Google wydaje około 20 mln dolarów rocznie.