Pozycja Google na rynku wyszukiwarek internetowych nadal wydaje się nie zagrożona. Interesujące jest jednak to, jak szybko Bing zyskuje na popularności w przypadku amerykańskiego rynku.
Bing największe udziały ma na rynku amerykańskim – niewiele czasu było potrzeba, aby wyszukiwarka Microsoftu pokonała Yahoo, zajmując drugie miejsce. Mimo to, dla większości Internautów sporym zaskoczeniem jest to, że ponad 30 proc. wszystkich zapytań wyszukiwarek jest wykonywanych za pomocą Binga.
Usługa Microsoftu zyskuje najwięcej dzięki stratom jakie ponosi Google. Nie wiadomo do końca co stoi za tym, że wyszukiwarka Google regularnie traci kolejnych użytkowników. Być może to kwestia Microsoftu w podejściu do kwestii wyszukiwania.
Część osób uważa, że za sukcesem Binga stoi szeroko zakrojona kampania reklamowa, z którą można było się zetknąć na większości najpopularniejszych serwisów internetowych – szczególnie w USA. Mountain View najprawdopodobniej zauważyło już ten stan rzeczy i pracuje nad rozwiązaniami, które odwrócą ten trend.