Dong Lu, dziennikarz sportowy z Pekinu założył bloga poświęconego piłce nożnej i rozgrywanym aktualnie mistrzostwom świata w tej dyscyplinie, który bije rekordy popularności w Chinach. W ostatni piątek serwis przekroczył okrągłą liczbę 10 milionów odsłon.Blog powstał w listopadzie ubiegłego roku. Początkowo nie spodziewano się dużego zainteresowania, aż wraz z inauguracją mundialu zaczął regularnie odnotowywać 100 tys. kliknięć dziennie.
Charakterystyczną cechą dziennika są zamieszczane co pewien czas podcasty w formacie wideo, w których fantazyjnie przebrany Dong przedstawia widzom karykatury czołowych piłkarzy, parodie reklam o tematyce futbolowej z chińskiej telewizji czy specjalnie dobrane utwory muzyczne.
„Robię to dla zabawy, z miłości do piłki”, deklaruje Dong.
Jak sugeruje część komentatorów, przyczyną ogromnej popularności blogów o sporcie czy show biznesie w Chinach jest możliwość swobodnego wypowiadania się za ich pośrednictwem.