Wielu internautów skarży się na wszechobecne reklamy internetowe na polsikich poratalch i nie tylko. Tymczasem Onet.pl wprowadził do swojej oferty reklamowej AudioAd. Jest to dźwiękowy spot reklamowy emitowany w oknie odtwarzacza w serwisach Onet.pl prezentujących treści multimedialne.AudioAd można usłyszeć przed rozpoczęciem emisji niereklamowego materiału wideo wybranego przez użytkownika.
AudioAd jest formą przekazu marketingowego pozwalającą przenieść do internetu charakterystyczny dla reklamodawcy spot radiowy lub identyfikację dźwiękową. Na uwagę zasługuje możliwość osiągnięcia synergii komunikatów reklamowych i wzmocnienia efektów kampanii poprzez publikację tego samego przekazu reklamowego w różnych mediach.
Elementem reklamy typu AudioAd jest także model emisji – spot dźwiękowy emitowany jest przed wybranymi przez użytkownika treściami niekomercyjnymi, co powoduje, że odbiorca skupia uwagę na wybranym przez siebie materiale, a także na poprzedzającej go reklamie.
AudioAd emitowany jest zawsze łącznie z nieklikalną planszą graficzną wyświetlaną w oknie odtwarzacza. Reklamodawca łącząc reklamę dźwiękową z obrazem, wizerunkiem marki lub produktu, intensyfikuje oddziaływanie przekazu.
Dodatkowo, AudioAd można emitować obok okna odtwarzacza jednocześnie z wyświetlanym polem reklamowym bądź też z tradycyjnym billboardem internetowym. Obie formy graficzne są interaktywne – użytkownik klikając w nie, uzyskuje dostęp do internetowego serwisu reklamodawcy, zawierającego dodatkowe informacje o ofercie.