Korzystając z tej strony zgadzasz się z polityką prywatności i regulaminem.
Akceptuj
WebInside.plWebInside.plWebInside.pl
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
Szukaj
  • Kontakt
  • Forum
WebInside.pl © 2023.
Czytasz: e-CRM: o zwiększaniu lojalności klientów
Udostępnij
Zaloguj się
Powiadomienia
Aa
WebInside.plWebInside.pl
Aa
Szukaj
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Technologie webowe
  • Publicystyka
  • E-marketing
  • Poradniki
  • AI
  • Technologie
  • Artykuły partnerskie
  • Więcej
    • Kontakt
    • Mapa strony
Masz już konto? Zaloguj się
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
WebInside.pl © 2023.
WebInside.pl > E-marketing > e-CRM: o zwiększaniu lojalności klientów
E-marketing

e-CRM: o zwiększaniu lojalności klientów

WebInside.pl
Ostatnia aktualizacja: 16.08.2023
WebInside.pl
Udostępnij
Udostępnij

Jedną z metod wzbudzenia zaufania ze strony klientów w sieci jest skuteczna organizacja i zarządzanie relacjami między nimi a firmą. Technika ta pozwala nie tylko na skuteczne sprzedanie produktu, ale i na zyskanie lojalności klienta, dzięki czemu istnieje szansa, że klient skorzysta z naszych usług więcej niż jeden raz. Co więcej – może w przyszłości polecić nasze usługi innym.

CRM w sieci zyskuje na popularności. Szczególnie istotna jest ona dla przedsiębiorców działających w e-biznesie. Oczywiście technika ta jest wykorzystywana także w tradycyjnych firmach. Tworzą one internetowe “oddziały” obsługi klienta. Wszystkie te działania zmierzają do zwiększenia satysfakcji klienta z oferowanych mu usług. Rozwiązania CRM mają na celu oferowanie klientowi obsługi w trybie 24/h i wdrażanie usług, które okażą się funkcjonalne dla niego, będąc zarówno pomocne dla pracowników firmy. Bowiem nie tylko chodzi tutaj o klienta.

Dla przykładu dostęp do bazy informacji składających się na ofertę firmową i przedstawienie wszystkich możliwych aspektów współpracy firmy z klientem to nieoceniona pomoc, dzięki której pracownicy unikają wielu żmudnych i stale powtarzających się pytań. Jest to bardzo skuteczny i wygodny model relacji z klientem. W dodatku nowoczesne technologie sprawiają, że na podstawie badań, ankiet i poszczególnych odwiedzin można określić zapotrzebowanie na daną informację czy zmianę w ofercie firmy.

Customer Relationship Management można tłumaczyć więc jako proces polegający na zdobywaniu jak największej ilości informacji o kliencie i wykorzystywaniu ich potem dla poprawienia jego zaufania do firmy.

Natomiast CRM rozwijany za pomocą nowoczesnych rozwiązań internetowych (e-CRM) pozwala w dużej mierze zautomatyzować procesy zachodzące między firmą a klientem i na odwrót, oszczędzając równocześnie czas i pieniądze.

Zbieranie informacji o kliencie zaczyna już się w fazie jego rejestracji na witrynie. Można tu przytoczyć przykłady sklepów internetowych czy portali. W obu przypadkach klient proszony jest zazwyczaj – poza danymi osobistymi – o informacje związane np. z jego zainteresowaniami. Pozwala to sklepom internetowym określać, jaki produkt będzie on skłonny kupić w promocji. W przypadku portali – odbywa się prosty sposób określenia grupy docelowej swoich użytkowników dla reklamodawców. Dzięki temu w łatwy sposób reklamy związane z zainteresowaniami użytkowników trafią do właściwych odbiorców. Takie przykłady można mnożyć w nieskończoność.

W ramach tego odbywa się właściwy proces tworzenia profilu klienta. Jego uzupełniania może odbywać się w nieokreślonej przestrzeni czasowej. Ciekawymi sposobami mającymi na celu nawiązanie relacji klient – strona WWW jest opracowanie i wdrożenie ankiet, na podstawie których można będzie ocenić jakość firmowych usług czy ogólne zadowolenie klienta. Dzięki zastosowaniu e-CRM możliwe będzie połączenie tych wyników z innymi informacjami, jakie udało się zdobyć o klientach. Jednak Customer Relationship Management to nie tylko budowanie informacji o kliencie. To także, a może przede wszystkim, wykorzystywanie klientów dla klientów.

Paradoks? Otóż nie. W zastosowaniu na stronach internetowych efekty działania CRM są widoczne np. w księgarniach internetowych. Podczas robienia zakupów klient kupuje określone pozycje. Na podstawie wyboru system określa jego zainteresowania i przedstawia mu konkretne propozycje, które tematycznie powinny go zainteresować. Marketingowy chwyt w postaci sloganu „Czytelnicy często kupują także…” i sukces murowany. Najważniejsze w e-CRM jest samo zgromadzenie informacji. Jego wykorzystanie zależy już od inwencji twórczej projektantów i pomysłodawców działania.

Bo profil można użyć w różny sposób. W owej księgarni można także w sekundę przecenić inną książkę, której nie zakupił nasz klient, a która jest tematycznie powiązana z tą, którą już ma w koszyku. Klient nie tylko zyska zniżkę, ale dzięki miłym wrażeniom z zakupów może w przyszłości do nas wrócić i ponownie zrobić zakupy. To jest właśnie potęga e-CRM.

Tak samo sytuacja przedstawia się w serwisach informacyjnych. Zwykle po przeczytaniu jakiejś wiadomości jest nam prezentowana lista tytułów pokrewnych, które mogą okazać się ciekawe dla zainteresowanego. To nic innego jak działanie systemu, który ma ułatwić użytkownikowi poruszanie się po stronie i sprawienie, aby nie zrezygnował on z witryny po przeczytaniu jednej wiadomości.

Niewątpliwie inwestycja, jaką jest wdrożenie CRM do zasobów firmowych jest w obecnych czasach informatyzacji przedsiębiorstw czymś wręcz koniecznym. W dobie konkurencji i szybkiego rozwoju technologicznego wirtualny kontakt z klientem i zarządzanie relacjami między firmą a klientami jest ważne i wszyscy, którzy zamierzają prowadzić działalność w sieci powinni podejść do tej sprawy priorytetowo.

Po pierwsze, by ułatwić sobie i innym życie. Po drugie, by zaoszczędzić czas. W końcu by sprostać wymaganiom nawet najbardziej wybrednych klientów. To właśnie dzięki CRM można realizować zakładaną politykę marketingową i w razie kryzysów w firmie skutecznie chronić wizerunek marki i budować lojalność wśród klientów. Bowiem trzeba mieć na uwadze to, że internet to nie tylko możliwość zaistnienia w sieci, ale także szansa na… porażkę. By tego uniknąć warto skupić się na samym początku na zbudowaniu systemu do zarządzania relacjami z klientami.

Może Cię zainteresować

Jak stworzyć stronę sprzedającą jak szalona?

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

Medialność produktu – czyli co sprawia, że o produkcie się pisze?

Kompleksowy przewodnik po AI marketingu

Segmentacja odbiorców newslettera

WebInside.pl 2023-08-16 2023-08-16
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Wydrukuj
Udostępnij
Poprzedni artykuł Czym jest sztuczna inteligencja (AI)?
Następny artykuł znak nieskończoności Jak zrobić znak (symbol) nieskończoności na klawiaturze?
Zostaw komentarz lub opinię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

7 najlepszych giełd kryptowalut
Artykuły partnerskie
Trezor One – recenzja, opinie, gdzie kupić
Artykuły partnerskie
Wysoka kara od UOKiK za kryptoreklamę Olimp Labs na Instagramie. Zapłacą także influencerzy
Aktualności
Meta prezentuje Seamless M4T – zaawansowanego tłumacza językowego opartego na sztucznej inteligencji
AI Aktualności
Co to jest HEIC i jak otworzyć to rozszerzenie w Windows 10 i 11?
Poradniki
Pożegnaj się z aplikacją Messenger Lite. Zostanie wycofana.
Aktualności
Fake rozmowy Messenger – jak zrobić podróbkę czatu Facebook’owego, jak się przed tym chronić?
Poradniki
NASK uruchomił portal BezpieczneWybory.pl
Aktualności
Megogo – oglądaj telewizję online za darmo
Poradniki
Czym jest tryb SVM w systemie BIOS?
Poradniki
banner
Chcesz umieścić swoją reklamę w portalu WebInside.pl?
Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy interesujące formy reklamy.
Skontaktuj się

Inne polecane artykuły

E-marketing

Jak stworzyć stronę sprzedającą jak szalona?

18 min czytania
E-marketing

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

6 min czytania
E-marketing

Medialność produktu – czyli co sprawia, że o produkcie się pisze?

17 min czytania
AIE-marketing

Kompleksowy przewodnik po AI marketingu

8 min czytania
E-marketing

Segmentacja odbiorców newslettera

7 min czytania
E-marketing

SEO czy PPC – jakie działania są bardziej skuteczne?

4 min czytania
E-marketing

Jak stworzyć dobry mailing?

8 min czytania
E-marketing

Korzyści zastosowania e-marketingu w firmie

8 min czytania
//

WebInside.pl – portal technologiczny. Aktualności ze świata technologii, webmastering, marketing internetowy, AI, poradniki.

Wszystkie kategorie

  • AI
  • Aktualności
  • Artykuły partnerskie
  • E-marketing
  • Poradniki
  • Publicystyka
  • Technologie
  • Technologie webowe

Ostatnio dodane

  • 7 najlepszych giełd kryptowalut
  • Trezor One – recenzja, opinie, gdzie kupić
  • Wysoka kara od UOKiK za kryptoreklamę Olimp Labs na Instagramie. Zapłacą także influencerzy
  • Meta prezentuje Seamless M4T – zaawansowanego tłumacza językowego opartego na sztucznej inteligencji

Kontakt

Chcesz się z nami skontaktować? Jesteś zainteresowany reklamą?

Skorzystaj z formularza kontaktowego lub napisz do nas na

WebInside.plWebInside.pl
WebInside.pl © 2023 | Mapa strony | Forum
Witaj ponownie!

Zaloguj się do swojego konta

Zarejestruj się Zapomniałeś hasła?