Grupa Holtzbrinck, która za rekordową sumę 100 mln euro kupiła studencki portal społecznościowy studiVZ, nabyła wczoraj udziały w serwisie społecznościowym dla młodzieży Epuls. Założyciele Epuls zakładają szybkie wejście na rynek niemiecki. – Dzięki temu porozumieniu Epuls otrzymuje potężny zastrzyk w postaci know-how i wsparcia biznesowego. Jest to szczególnie istotne w świetle naszych planów na rynku niemieckim, które za sprawą naszych nowych partnerów nabrały znacznego przyspieszenia – komentuje Grzegorz Gorczyca, CEO firmy Pixelate Ventueres.
Zaangażowanie zewnętrznych inwestorów jest związane ze strategią rozwoju przyjętą przez właściciela serwisu, firmę Pixelate Ventures. Dynamicznemu rozwojowi Epuls w Polsce towarzyszą zaawansowane przygotowania do uruchomienia bliźniaczej platformy w Niemczech.
Doskonała znajomość realiów tamtejszego rynku i jego uwarunkowań ze strony nowych partnerów odgrywa tu bardzo istotną rolę. Nowo pozyskani partnerzy zapewnią serwisowi Epuls pomoc w postaci know-how i pełne wsparcie w kontaktach biznesowych, głównie międzynarodowych.
– Inwestujemy w Epuls między innymi dlatego, że posiada on doskonale zdefiniowaną i bardzo atrakcyjną grupę użytkowników, gdzie średnia wieku wynosi 17 lat i która tworzy bardzo żywą społeczność. Jest to wymarzony target do działań reklamowych dla przemysłu muzycznego, telefonii komórkowej i wielu innych branż – powiedział Martin Weber, dyrektor zarządzający Holtzbrinck Ventures.
W ubiegłym roku wydawnictwo Handelsblatt – część grupy Holtzbrinck GmbH – zostało większościowym udziałowcem portalu finansowego Money.pl.