Najpopularniejszym społecznościowym serwisem na świecenie nie jest już MySpace. Fotel lider objął Facebook, który uzyskał w kwietniu tego roku ponad 115 milionów unikalnych użytkowników. Jeszcze rok temu Facebook odwiedzało blisko 40 milionów w miesiącu, przy czym statystyki rosły dosłownie z dnia na dzień, by pod koniec 2007 roku osiągnęły 80 milionów.
MySpace pozostaje w chwilowej stagnacji osiągając około 115 milionów użytkowników miesięcznie. O kilka tysięcy więcej zanotował w kwietniu Facebook.
Dynamikę wzrostu popularności tych serwisów zaprezentował TechCrunch:
Co ciekawe, Facebook zyskuje dzięki zagranicznym użytkownikom, czyli nie pochodzącym z USA. Na rynku amerykańskim bezsprzecznie liderem pozostaje MySpace, które odwiedza tam blisko 72 miliony użytkowników (36 notuje w USA Facebook).
Oto rozwój społeczności obu serwisów. (Źródło TechCrunch).