Wszyscy obserwatorzy trendów internetowych przyzwyczaili się do tego, że Facebook stale zyskuje na popularności, zwiększając swoją liczbę użytkownik. Tymczasem stało się coś niespodziewanego.
Bardzo duże poruszenie wywołała informacja, że Facebook w ubiegłym miesiącu więcej użytkowników stracił niż zyskał. W kwietniu szacowano, że serwis społecznościowy Marka Zuckerberga ma 155 milionów użytkowników – miesiąc później liczba ta wynosiła już nieco ponad 149 milionów. Oznacza to stratę na poziomie 6 milionów w ciągu zaledwie miesiąca.
Podobny trend został zanotowany również w przypadku innych krajów – najwięcej osób usuwających swoje konta na Facebooku pochodzi z Kanady, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Rosji. Wygląda na to, że minął już etap fascynacji w przypadku krajów, które najsilniej uległy modzie na Facebooka.
Zuckerbergowi nie pozostaje nic innego, jak zintensyfikować działania, które przyczynią się do promocji serwisu na rynkach, gdzie udział Facebooka jest stosunkowo mały. To właśnie takie kraje mogą pomóc w utrzymaniu trendu wzrostowego. Największa nadzieja pokładana jest oczywiście w Chinach.