Federalna Komisja Handlu zwróciła uwagę na problem ochrony prywatności użytkowników przeglądarek tworzonych przez Microsoft, Mozille i Google. Aplikacje Chrome i Firefox wyposażone będą w specjalny mechanizm utrudniający śledzenie naszej aktywności w Sieci.
Internauci, którzy nie blokują reklam na stronach internetowych bardzo często mają możliwość zaobserwowania pewnego charakterystycznego zjawiska. Poszukiwanie w Sieci opinii nt. produktu, który zamierzamy kupić skutkuje późniejszym wyświetlaniem reklam, które dotyczą właśnie tych produktów.
Dostarczanie takiej “targetowanej” reklamy możliwe jest dzięki śledzeniu naszych zachowań w Internecie. Federalna Komisja Handlu w swoim raporcie wyraziła niezadowolenie z takiego stanu rzeczy. W efekcie producenci popularnych przeglądarek zostali niejako zmuszeni do udostępnienia odpowiedniej funkcji, która będzie skutecznie blokować możliwość śledzenia naszej aktywności.
W przypadku przeglądarki Chrome zdecydowano się na , które zapobiega personalizowaniu reklam oglądanych w trakcie przeglądania Internetu. W przypadku Firefoksa zastosowano specjalny nagłówek “Do Not Track HTTP”, który powinien być przestrzegany przez reklamodawców.
W przypadku Internet Explorera 9, Microsoft zapowiedział jeszcze w ubiegłym roku, że aplikacja ta będzie wyposażona w specjalny mechanizm, który zablokuje możliwość śledzenia naszej aktywności w Sieci.
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię