Google oficjalnie podało, że wkrótce zaopatrzy swój system AdWords w nową funkcję. Jest to społecznościowo-demograficzna opcja targetowania reklam. Testy zaczną się w najbliższych tygodniach na wybranej grupie reklamodawców z USA i z Wielkiej Brytanii.Każdy klient będzie mógł nie tylko zamówić reklamy względem grupy ludzi o określonej płci i wieku, lecz również oszacować, jak użytkownicy odbiorą reklamę. n
n
Jest to nowa funkcja umożliwiająca większą kontrolę nad kampaniami. Tymczasem testy odbywają się w serwisach społecznościowych, takich jak lub . Łącznie 24 strony biorą w nich udział. Dlaczego tylko serwisy społecznościowe? Ponieważ użytkownicy przy rejestracji zostawiają swoje dane. n
n
Dzięki temu klienci mogą korygować swoje stawki dla określonych grup. Na przykład, mogą podnosić je dla mężczyzn w wieku 25-34 lat. A w innych niepotrzebnych grupach całkowicie wyłączyć reklamy. Należy zaznaczyć, że AdWords wykorzysta dane tylko tych użytkowników, którzy wydadzą na to swoją zgodę. n
n
W jaki sposób użytkownicy będą powiadomieni o nowej funkcji i w jaki sposób będzie można zrezygnować z pozostawienia swoich danych, na razie nie wiadomo.n
n
Możliwość odmowy podania swoich danych będzie wprowadzona aby uniknąć powtórzenia skandalu, który miał miejsce w . n
n
Przypomnijmy: jesienią 2007 roku w ramach swojego programu marketingowego serwis ten publikował wiadomości o zakupach, robionych online przez użytkowników serwisu. Te informacje udostępnione były dla ich znajomych. Po pewnym czasie, dzięki naciskom społeczności, Facebook zrezygnował z tej opcji.
Google AdWords podzieli ludzi według płci i wieku
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię