Matt Cutts z Google, zapowiadał jakiś czas temu, że Google wkrótce ponownie zaktualizuje PageRank dla stron. Zgodnie z tym, niedawno część webmasterów zauważyła, że PR ich stron uległ zmianie.
Tradycyjnie już, aktualizacja czynnika jakim jest PageRank dotknęła tylko część stron, w przypadku których wartość zmieniła się względem ostatniej aktualizacji. Poprzednie modyfikacje wartości PageRank miała miejsce w styczniu tego roku, a więc niemal dokładnie pół roku temu.
Webmasterzy nie przykładają już tak jak kiedyś wielkiej wagi do tego, jaki PageRank ma ich strona. Wszystko za sprawą zmian, jakie Google wprowadziło w swojej wyszukiwarce. PR jest zaledwie jednym z dwustu czynników, które są brane pod uwagę w przypadku określania miejsca strony, na którym się znajduje.
Od lat wiadomo, że PageRank ma marginalne znaczenie, jednak dopiero w 2009 roku Google w trakcie konferencji w Moskwie poinformowało, że tak jest faktycznie i twórcy stron internetowych nie powinni nadmiernie skupiać swojej uwagi na tym elemencie.