Buzz wystartował zaledwie 10 tygodni temu. Nowy raport opublikowany przez PostRank ukazuje bardzo niekorzystne liczby i statystyki dla Google. Najwyraźniej nowy serwis społecznościowy od Google nie zdobył serc użytkowników. Wciąż większość z nich opowiada się za Facebookiem.
PostRank – firma, która zajmuje się badaniem ruchu w serwisach społecznościowych wydała nowy raport – Buzz w liczbach. Okazuje się, że aż 90% treści na Buzz jest dodawana w sposób zautomatyzowany za pośrednictwem botów – to wpisy kopiowane bezpośrednio z Twittera (63%) lub RSS’ów (27%). Tylko 10% zawartości jest dodawane „manualnie” przez użytkowników.
Dużą część serwisu stanowią prywatne komentarze użytkowników, ktore nie zostaly uwzglednione w tym badaniu. Nie zmienia to jednak faktu, że większość treści dodawana jest na Google Buzz za pośrednictwem botów. Działa to w ten sposób: CNN publikuje newsa, po czym jest on automatycznie dodawany do Buzz.
Model Buzz jest bardzo podobny do Facebooka. Oferuje bliźniacze funkcje. Dlaczego więc użytkownicy z Facebooka mają przenosić swoje konta z najbardziej popularnego serwisu społecznościowego? Google nie posiada żadnej rewolucyjnej funkcji, która przyciągnęłaby nowych użytkowników lub skłoniła fanów Facebooka, żeby skorzystali z serwisu społecznościowego Google.