Dziś Google wprowadziła na rynek serwis Google Checkout, który służy do finalizacji transakcji w sklepach. Google Checkout oferuje łatwą i bezpieczną metodę płatności, dzięki której kupujący mogą dokonywać zakupów w sklepach uczestniczących w programie, za pomocą jednorazowego zalogowania w systemie Google.Nowy mechanizm współdziała również z programem reklamowym Google AdWords, pomagając sprzedawcom za darmo pozyskiwać nowych klientów, których transakcje są w całości lub częściowo przetwarzane.
– Integrując proces zapłaty z wyszukiwaniem i reklamą, pomagamy naszym użytkownikom zamknąć cykl, który rozpoczyna się od wyszukiwania, poprzez znalezienie pożądanych wyników, a kończy zakupem – powiedział Salar Kamangar, Wiceprezes ds. Zarządzania Produktami w Google.
Oto jak działa mechanizm: klienci mogą znaleźć sklepy, które akceptują płatności Google Checkout, szukając ikony tego systemu na reklamach AdWords, lub sprawdzając, czy na stronie sprzedawcy pojawia się opcja Google Checkout. Jeśli klient zechce skorzystać z Google Checkout, może utworzyć swoje konto bezpośrednio z serwisu sprzedawcy, podając – jednorazowo – nazwę użytkownika i hasło, a także podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, preferencje dotyczące płatności i informacje o wysyłce.
Następnie, gdy klient będzie dokonywał płatności w dowolnym sklepie, który oferuje opcję Google Checkout, wystarczy ją wybrać i szybko zakończyć transakcję, podając swoje dane logowania, co oszczędza kłopotu z wypełnianiem wielu formularzy.
Ponadto, klienci mogą zachować w jednym miejscu całą swoją historię zakupów, w tym składane zamówienia i szczegóły dostawy.
Serwis ukrywa numer karty kredytowej klienta i zapewnia zwrot kosztów w przypadku nieautoryzowanych transakcji. Ponadto, aby zwiększyć kontrolę nad spamem, Google Checkout pozwala kupującym określić, czy chcą ukryć swój adres email lub wyłączyć niechcianą pocztę ze sklepów, w których dokonują zakupów.
Serwis jest obecnie dostępny tylko w USA. Google zapewnia, że trwają prace nad udostępnieniem serwisu sprzedawcom z innych krajów.