W ubiegłym roku Google podjęło szereg działań, które miały doprowadzić do przejęcia najpopularniejszego na świecie serwisu zakupów grupowych – Groupon. Starania te spełzły na niczym, ale Google nie ma zamiaru poddawać się. Czy Google Offers będzie w stanie walczyć z Grouponem?
Google było bardzo zdeterminowane w sprawie przejęcie Grouponu. Okazało się, że nawet rekordowa – jak na Google – kwota 6 miliardów dolarów nie okazała się wystarczająca dla Andrew Masona, który nie zdecydował się na sprzedaż serwisu. Po kilku tygodniach ciszy zaczynają pojawiać się informacje, zgodnie z którymi Google pracuje nad własnym serwisem oferujący możliwość zakupów grupowych.
Początkowo przypuszczano, że wyszukiwarkowy gigant po prostu zadowoli się jakimś mniej popularnym serwisem, który miałby stanowić podstawę dla dalszych działań. Najprawdopodobniej uznano jednak, że znacznie korzystniejsze będzie stworzenie takiego serwisu od podstaw.
Bardziej sceptyczni komentatorzy uznali, że to tylko plotki. Co zaskakujące – dziennikarzom udało się uzyskać potwierdzenie u samego źródła. Google Offers (bo tak brzmi nazwa kodowa serwisu) będzie informował użytkowników o najróżniejszych promocjach w najbliższej okolicy.