Według badań Screen Digest Google w ciągu najbliższych pięciu lat jeszcze bardziej zadomowi się na rynku technologii mobilnych i w tym segmencie rynku odniesie spory sukces. Mocniejsze wejście w usługi mobilne będzie szczególnie istotne wobec kryzysu ekonomicznego, który dotknął w największej mierze USA. Google ma znakomicie przygotowane oprogramowanie do działania na rynku telefonicznym. Firma wydała oraz stworzony wspólnie z T-Mobile i HTC , przez wielu uważany jako główny konkurent iPhone.
Ponadto dysponuje narzędziami umożliwiającymi precyzyjne wyszukiwanie oraz publikowanie targetowanej reklamy, która bez problemu może sortować lokalne treści. Ten aspekt będzie miał w przyszłości duże znaczenie, przewidują specjaliści.
Aby odnieść sukces w tej dziedzinie Google musi przekonać użytkowników do aktywnego korzystania z mobilnych urządzeń w sposób znany z urządzeń PC. Potężny rynek użytkowników mobilnych jest ulokowany przede wszystkim w państwach rozwijających się, gdzie liczba telefonów jest znacznie większa niż komputerów.
Według system operacyjny Google będzie w 2009 roku dysponował 3 proc. zasięgiem na rynku smartfonów. Specjaliści przewidują, że rynek urządzeń mobilnych może stać się kolejnym miejscem rywalizacji Google z Microsoftem.