Koncern z Mountain View raczej rzadko wprowadza zmiany na stronie z wynikami wyszukiwania. Aktualnie trwają testy nowego rozwiązania, które zastępuje adresy URL nazwami stron.
Codziennie korzystając z wyszukiwarki Google użytkownicy przyzwyczaili się do tego, w jaki sposób prezentowane są wyniki wyszukiwania. Dotychczas wyświetlane były w formie tytułu, krótkiego opisu i adresu URL prowadzącego bezpośrednio do strony, która zawierała poszukiwaną frazę.
Najwidoczniej Google z jakiegoś powodu planuje nieco zmienić tę sytuację. Modyfikacja ma dotyczyć przede wszystkim adresu URL, który zostanie zastąpiony przez nazwę strony. Najprawdopodobniej już wkrótce, zamiast http://facebook.com zobaczymy po prostu nazwę Facebook. Podobnie będzie z innymi serwisami.
Reakcje na zmianę są dość zróżnicowane. Dla części osób będzie to po prostu utrudnienie – adres URL bardzo często zawierał dodatkowe informacje, których nie było ani w tytule, ani w opisie (np. datę). Na razie modyfikacja ta testowana jest w przypadku części użytkowników anglojęzycznej wersji Google.