Polacy rozkochali się w aukcjach internetowych. W tym roku wydamy na zakupy poprzez internet aż 5,5 mld zł. Najchętniej w sieci kupujemy płyty z muzyką, książki oraz telefony komórkowe. Najchętniej na Allegro.Gazeta Prawna podaje, że połowa internautów robi zakupy regularnie na aukcjach internetowych. Widać także wyraźnie korelację między liczbą internautek gotowych na internetowe zakupy a ilością sprzedanej odzieży.
Różnica między aukcjami a sklepami online powoli się zaciera – zauważa GP, podkreślając, że coraz częściej sklepy decydują się na handel aukcyjny, gdzie mają potężną grupę odbiorców.
Gazeta pisze, że w tym roku wartość przedmiotów kupionych i sprzedanych za pośrednictwem internetu sięgnie już 5-5,6 mld zł. Zdecydowana większość tej kwoty przypada na . Obroty kolejnych dwóch dużych serwisów szacować można łącznie na 600-700 tys. zł. Około 1,5 mld zł dzieli między siebie blisko 2 tys. sklepów, które działają w polskim internecie.
Lider rynku online w Polsce – Allegro – mimo, iż jedyny pobiera opłaty i prowizje od sprzedawców za korzystanie ze swojego serwisu ciągle pozostaje niekwestionowanym liderem rynku. Obecnie posiada 2 mln 300 tys. aukcji. Tylko samą końcówką Allegro (300 tys. aukcji) może pochwalić się . ma ich o 100.000 mniej.
– Ponieważ zakupy w sieci robimy coraz częściej, serwisy walczą o użytkowników. Świstak i eBay konkurują między sobą i robią wszystko, aby zmniejszać dystans do Allegro. Świstak np. stworzył oprogramowanie, które pozwala przenosić zawartość aukcji automatycznie z Allegro. eBay postawił na sklepy internetowe – pisze Gazeta Prawna.