Rankingi popularności serwisów społecznościowych są bezlitosne dla Grono.net, które najprawdopodobniej swoje lata świetności ma już za sobą. Mimo to trwają prace nad nową odsłoną serwisu.
przez pewien czas znajdowało się w czołówce rankingu najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Nie do końca sprecyzowana wizja tego, czym ma być ten serwis i co powinien oferować użytkownikom, doprowadziła do tego, że konkurencja zaczęła wykorzystywać istniejący potencjał.
Zgodnie z Megapanel, Grono.net zajmuje 13. miejsce w kategorii “społeczności”, z wynikiem 1 989 tys. “real users”. Przeglądając jednak zawartość serwisu (szczególnie grona tematyczne) można odnieść wrażenie, że serwis jest martwy, a społeczność już dawno przeniosła się na Facebooka, który ma niemal 8 milionów RU.
Po wejściu na stronę użytkownicy mogą zobaczyć nową odsłonę serwisu, która byłaby naprawdę niezła, gdyby… był rok 2005. Design jest ciężki, mało przejrzysty. Zastanawiające jest to, że konkurencja potrafi na takiej samej przestrzeni zamieścić znacznie więcej informacji zachowując wysoki poziom “user friendly”. W oczy od razu rzuca się bardzo jaskrawy zielony kolor, który na tyle skutecznie przyciąga wzrok do mało istotnych informacji, że można go śmiało określić mianem dystraktora.
Czy pojawiły się nowe funkcje? Niestety, ale znalezienie ich nie jest proste – zarówno na poziomie gron tematycznych, profili, czy na stronie głównej w obszarze streamu z aktywnościami i zdjęciami. Dostęp do niektórych funkcji (np. ustawień) jest niemożliwy, gdyż wyświetla się błąd połączenia SSL, ale w końcu jest to wersja beta.
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię