Miniony rok to wzrost wydatków na reklamę online, spektakularny wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwój rynku handlu elektronicznego. IAB przedstawił Raport strategiczny IAB Polska Internet 2006. Polska Europa i Świat. W 2006 roku wydatki netto na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
2006 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju e-commerce.
Szacuje sie, że obroty polskiego e-handlu wyniosły ok. 5 mld zł, co
oznacza 60-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2005. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób. Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44 proc. internautów w wieku powyżej siedmiu) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.
Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku powyżej siedmiu lat wyniosła pod koniec 2006 roku 13,1 mln. Polska zajmuje dziewiąte miejsce w Europie pod względem liczby internautów.
Pobierz .