Osoby zajmujące się eCommerce zadają sobie często pytanie: ile sklepów internetowych jest w Polsce? W związku z brakiem urzędowego rejestru oraz rozbieżnymi informacjami podawanymi przez publikacje prasowe, odpowiedzi na to pytanie należy szukać w serwisach agregujących informacje i oferty z sieci WWW.W dziale „” katalogu Onet.pl zarejestrowanych jest blisko 6 tysięcy witryn podczas gdy wiodące serwisy porównujące ceny przeciętnie dysponują ofertą ok. 300 sklepów.
Łatwo jest się jednak przekonać, że w związku z występowaniem w nim licznych witryn nieprowadzących faktycznie sprzedaży przez Internet lub sklepów od dawna nie funkcjonujących liczby z Onetu są znacząco zawyżone, natomiast porównywarki cen ze względu na pobieranie opłat, które są barierą dla wielu sklepów internetowych prezentują oferty zaledwie małej ich części.
Według oceny redakcji serwisu konsumenckiego Sklepy24.pl aktualna liczba sklepów internetowych w Polsce jest zbliżona do 2,5 tysięcy. Szacunek ten wydaje się potwierdzać zarejestrowanie właśnie w katalogu 2-tysięcznego sklepu, z których każdy przechodzi weryfikację redakcji. Jak zapewnia Piotr Jarosz – właściciel i redaktor serwisu Sklepy24.pl – katalog jest na bieżąco aktualizowany i oczyszczany z tak zwanych „martwych dusz” zatem nie ma możliwości znacznego zawyżenia tej liczby.
Warto zauważyć, że według badania polskich sklepów internetowych przeprowadzonego przez serwisy Sklepy24.pl i Internet Standard w grudniu 2006, zaledwie co trzeci sklep internetowy ma staż dłuższy niż 2 lata (pełny raport „eCommerce 2006 – badanie polskich sklepów internetowych” jest do pobrania na stronie ).