Kolejne wyniki badań wskazują na to, że Polacy coraz chętniej korzystają z Internetu, jednak to nie jedyne zmiany, jaki można zaobserwować na podstawie raportu NetTrack.
Nieustannie pojawiają się komentarze, że z dostępnością Internetu w Polsce jest bardzo źle. Prawda jest jednak taka, że sytuacja jest coraz lepsza – infrastruktura jest stale rozbudowywana, pojawił się dostęp do sieci LTE, ceny Internetu spadają, a jego szybkość rośnie. Takie zmiany dają coraz konkretniejsze fekty.
Z danych NetTrack za pierwszy kwartał 2012 roku wynika, że 55,6 proc. wszystkich Polaków korzysta z Internetu. Liczba ta w porównaniu do danych z ubiegłego roku zwiększyła się o ponad pół miliona – wyraźnie więc widać rosnące zainteresowanie globalną siecią. Sprawdzono również rozpoznawalność popularnych serwisów.
Zdecydowanie najpowszechniej znaną marką jest Google (wymienione przez 61,4 proc. osób). Kolejne miejsca zajmuje Allegro (52,7 proc.), a także najpopularniejszy polski portal internetowy – Onet, z wynikiem na poziomie 41,3 proc. Podobnie wygląda ranking najchętniej odwiedzanych stron www – ponownie pierwsze miejsce należy do Google, drugie przypadło Allegro. Co zaskakujące, YouTube wskoczył na trzecią pozycję – przed Onet.
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię