Europejczycy coraz więcej czasu spędzają na surfowaniu w Internecie. Średnio zajmuje im to więcej czasu niż lektura gazet i czasopism – wynika z badań firmy Jupiter Research.Ankieta objęła ponad 5 tys. osób z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Z odpowiedzi respondentów wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie wzrósł czas, jaki Europejczycy spędzają w Internecie – z dwóch do czterech godzin tygodniowo.
Rosnąca popularność Internetu nie oznacza jednak spadku zainteresowania mieszkańców badanych krajów pozostałymi mediami. Czas poświęcony lekturze prasy nie zmienił się: trzy godziny tygodniowo, a czas poświęcony oglądaniu telewizji wydłużył się z 10 do 12 godzin.
Europejczycy spędzają w Internecie mniej czasu niż mieszkańcy USA (14 godzin tygodniowo). Tak samo długo jak Europejczycy Amerykanie oglądają telewizję i czytają prasę.