Spryciarze.pl, który jest serwisem typu mash-up gromadzącym różne nagrania z YouTube o tematyce rozwiązywania “codziennych problemów” pozyskał inwestorów. W portal pieniądze włożyła firma Vivex Investment.Portal został uruchomiony w marcu 2008 przez dwóch studentów z Zielonej Góry. Po trzech miesiącach działania osiągnął 160 tysięcy unikatowych użytkowników oraz ponad 3 miliony odsłon miesięcznie.
W ramach inwestycji na początku sierpnia, po niecałych dwóch miesiącach rozmów, zawiązana została spółka spryciarze.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która została właścicielem portalu.
– Pozyskane od inwestora finansowego środki mamy zamiar przeznaczyć na rozwój techniczny projektu – obecnie trwają prace nad nową odsłoną serwisu i wprowadzeniem kolejnych funkcjonalności.
Planujemy również przeniesienie portalu na nowe, mocniejsze serwery. Pieniądze przeznaczymy także na zwiększenie zatrudnienia oraz wynajem i organizację biura – powiedział Marcin Radziwoń, prezes nowopowstałej firmy.
– Spryciarzy dostrzegliśmy w czerwcu na spotkaniu Barcamp – mówi Borys Drajczyk, project manager , dla której jest to pierwsza w historii inwestycja.
– Ekspansja zagraniczna jest jednym ze strategicznych celów, jaki stawiamy sobie w związku z tą inwestycją – dodaje.