Zaczęła się druga edycja konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku. Ta całkowicie społeczna inicjatywa non-profit ma na celu promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.
Zgłoszenia do konkursu można dokonać na blogu „”. Kandydatury przyjmowane będą do 15 listopada. Jedna firma może zgłosić dowolną liczbę blogów. Jury będzie oceniało je głównie pod kątem wpływu jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem. Oceniane będą:
- otwartość komunikacji (język, styl);
- częstotliwość wpisów;
- ilość autorów;
- znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie);
- ilość/jakość komentarzy;
- wygląd, nawigacja, useability.
– Polskie firmy nadal mają problemy wykorzystaniem blogów jako narzędzi komunikacji – mówi Dominik Kaznowski, bloger i organizator konkursu. – Dlatego, za pomocą konkursu, chcemy promować najlepsze przykłady, edukować decydentów i zachęcać do przełamywania stereotypów w dialogu na osi firma-klient – dodaje.
Jurorzy wyłonią zwycięzców w 4 kategoriach:
- blog młody (3 do 6 miesięcy);
- blog dojrzały (od 6 miechów do roku);
- blog profesjonalny (powyżej roku);
- blog instytucji (powyżej 3 miesięcy).
W skład jury wchodzą między innymi Dominik Kaznowski, Jarosław Sobolewski z IAB Polska, Joanna Gajewska z Naszej-klasy.pl czy Maciej Budzich z Mediafun.
W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 43 blogi w 3 kategoriach. Wśród blogów młodych triumfował , w kategorii blogów dojrzałych zwyciężył , a za najbardziej profesjonalny uznano .