moBlog.pl, czyli społeczność mobilnych blogerów uruchomiona przez K2 Internet S.A. dla firmy Nokia, została nagrodzona główną nagrodą konkursu Golden Arrow w kategorii „Internet-serwis internetowy”.moBlog.pl jest jednym z największych serwisów społecznościowych w Polsce zbudowanych wokół marki. Powstał w lutym 2005 roku i od tego czasu zebrał grono 45 000 zarejestrowanych użytkowników, którzy przesłali już ponad 180 000 MMSów i 120 000 komentarzy.
Ważniejsze od samych liczb jest to, iż powstała prawdziwa społeczność użytkowników telefonów multimedialnych, która codziennie odwiedza serwis i jest powiązana różnymi relacjami: przyjaźni się, koresponduje, poleca, komentuje nawzajem i wciąga nowych użytkowników.
MoBlog.pl jest wykorzystywany przez Nokia jako platforma marketingowa do różnorodnych działań marketingowych, zarówno o wymiarze strategicznym (m.in. wzrost preferencji marki Nokia wśród młodzieży, edukacja na temat MMSów), jak i taktycznym (np. wsparcie konkretnych akcji promocyjnych telefonów). Są to działania nieinwazyjne i przystosowane do tak specyficznego i wrażliwego medium, jakim jest społeczność internetowa.
moBlog.pl wpisuje się w trend nazywany powszechnie Web 2.0, który stawia użytkowników i generowane przez nich treści na pierwszym miejscu, w tło przesuwając markę i działania marketingowe.
– Społeczności nie da się stworzyć. Ludziom można dać tylko narzędzia, żeby stworzyli ją sami. I to właśnie zrobiliśmy. Cieszymy się, że pomysł jest doceniany zarówno przez użytkowników jak i marketerów – mówi Łukasz Lewandowski, dyrektor kreatywny K2.