Z badania przeprowadzonego przez Internet Standard wynika, że największym polskim sklepem internetowym jest Agito.pl. Platforma w minionym roku osiągnęła 120 milionów złotych przychodu, co stanowi 120 proc. wzrost w porównaniu do roku 2006. Należy podkreślić, że termin “największy” używamy tutaj w rozumieniu sklepu, który ma największy udział wartościowy na całym rynku online wśród konkurentów.
Wartość polskiego rynku handlu internetowego w 2007 r. roku oszacowano w raporcie na przeszło 8,1 mld zł.
Strony Agito.pl odwiedzało w minionym roku ponad 5,5 mln unikalnych użytkowników. Ok. 100 tysięcy klientów złożyło 140 tys. zamówień, kupując w sumie ćwierć miliona produktów.
Raport wskazuje na najważniejsze, zdaniem klientów, zalety sklepów internetowych – możliwość składania zamówień o dowolnej porze, dostawa do domu i oszczędność czasu.
Co ciekawe, niskie ceny towarów znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród motywacji zakupowych respondentów.