NetSprint.pl startuje ze sprzedażą nowego produktu wyszukiwawczego. NetSprint Site jest wyszukiwarką witryn sprzedawaną w modelu licencyjnym i ASP. To kolejny produkt wyszukiwawczy oferowany przez firmę.Kryjąca się pod tą nazwą wyszukiwarka witryn jest skierowana do wszystkich podmiotów posiadających serwisy internetowe – od osób prywatnych, poprzez małe i średnie przedsiębiorstwa, na międzynarodowych korporacjach kończąc.
Takie podejście jest możliwe dzięki zróżnicowaniu modelu sprzedaży oraz obsługi systemu – Klientom posiadającym mniejsze witryny oferowana jest usługa przeszukiwania ich serwisów na serwerach NetSprint. Koszt takiego rozwiązania zaczyna się już od 480 zł rocznie. Dla dużych portali, wortali i stron korporacyjnych proponowany jest zakup serwera wraz z zainstalowanym oprogramowaniem NetSprint Site.
Oferowaną przez NetSprint.pl wyszukiwarkę charakteryzuje m.in.:
zastosowanie zaawansowanych mechanizmów analizy języka polskiego, co stanowi istotną przewagę nad produktami zagranicznymi;
możliwość precyzyjnego określania, które zasoby mają byś indeksowane (z możliwością przeszukiwania serwisów zewnętrznych);
pełnotekstowe przeszukiwanie kilkunastu najpopularniejszych typów plików (w tym pakietu MS Office, pdf, txt, html);
możliwość definiowania ułatwiających wyszukiwanie kategorii dla poszczególnych części serwisu.
NetSprint Site jest bardzo prosty w konfiguracji, można go łatwo zintegrować ze stroną WWW. Bardzo proste jest również administrowanie systemem oraz jego bieżące użytkowanie, a Klienci mają oczywiście możliwość dostosowania zarówno okna wyszukiwania, jak i stron wynikowych do wyglądu swojej witryny. Dodatkowo w trakcie wdrożenia oraz użytkowania systemu Klient ma zapewnioną pełną asystę techniczną specjalistów NetSprint. Możliwa jest również rozbudowa systemu zgodnie z potrzebami Klienta.
Motywy opracowania nowego produktu wyjaśnia prezes NetSprint.pl Artur Banach:
– Już kilka lat temu badania Jupiter Research dowiodły, że 80% użytkowników opuszcza daną witrynę, jeżeli funkcjonalność wyszukiwania jest niezadowalająca. Wg Jakoba Nielsena serwisy liczące ponad 200 stron powinny traktować efektywną wyszukiwarkę jako ważny element nawigacji na stronie. Usprawnienia w tym zakresie często decydują o tym czy Użytkownik dotrze do oferowanych przez firmę produktów lub dostarczanych treści.