Google może wciąż tracić rynek w Chinach na rzecz rywala Baidu.com, ale firma nie zamierza się łatwo poddawać i wprowadza nowe funkcjonalności do Google.cn, w tym takie, które nie są dostępne na Google.com.Google.cn wystartował na początku 2006r. jako specjalna wersja, która ograniczała wyniki wyszukiwania, aby wykorzystać potencjał chińskiego rynku, gdyż oficjalna wersja Google.com działała albo bardzo powoli, albo w ogóle była niedostępna.
Pojawił się jednak pewien problem, gdyż chińscy internauci wciąż woleli używać Google.com, zamiast Google.cn
Firma nie zraziła się tym i w dalszym ciągu chce walczyć o ten obiecujący rynek. W ostatnim czasie Google wprowadziło wiele nowych opcji, takich jak możliwość przeszukiwania sieci z używaniem transkrypcji Pinyin. Wtedy system sam odpowiednio zamienia znaki, aby można było przeszukać strony o transkrypcji romańskiej. Warto zauważyć, że tę opcje oferowała już wcześniej Baidu.
Ponadto w wyszukiwarce wprowadzono opcję podobną do podpowiedzi przy wyszukiwaniu, które wychwytują literówki i sugerują właściwą wersję danego hasła, a tego już nie znajdziemy na Baidu.com.