Wyszukiwarka NetSprint.pl oraz portal Wirtualna Polska wprowadzają do swojej oferty dwa nowe narzędzia: kalkulator ceny za kliknięcie oraz precyzyjny mechanizm kontroli miejsca emisji reklam kontekstowych.Nowe narzędzia mają pozwolić reklamodawcom na prowadzenie jeszcze skuteczniejszej kampanii reklamowej w wyszukiwarce i sieci kontekstowej. Dodatkowo, koszt kliknięcia w sieci kontekstowej będzie o 50% niższy, niż w wynikach wyszukiwania. Nowa oferta ma zapewnić klientom efektywne kosztowo dotarcie do ponad 9 milionów internautów, przy zachowaniu wysokiej jakości przekierowań.
Kalkulator – oprócz możliwości obliczenia stałej ceny za pojedyncze kliknięcie – pozwala również na zaplanowanie skutecznej kampanii reklamowej w podziale na wyszukiwarkę oraz sieć kontekstową. Zmiana proporcji rozdysponowania środków przez klienta może obniżyć cenę za pojedyncze kliknięcie nawet o 50%, przy zachowaniu precyzyjnego dotarcia reklamy. Każdy reklamodawca, niezależnie od branży w jakiej działa i budżetu, którym dysponuje, może decydować, jakie działania promocyjne najlepiej odpowiadają jego potrzebom.
Reklama w wyszukiwarce umożliwia dotarcie do użytkowników zorientowanych bezpośrednio na zakup produktów i usług oferowanych przez reklamodawcę. Z kolei sieć kontekstowa pomaga w znacznie tańszym pozyskiwaniu nowych użytkowników zainteresowanych ofertą, którzy jednak rzadziej decydują się na transakcje w krótkim czasie po odwiedzeniu serwisu. W celu zwiększenia skuteczności kampanii w sieci kontekstowej NetSprint.pl wraz z Wirtualną Polską udostępniły reklamodawcom mechanizm kontroli nad miejscem emisji reklam kontekstowych. Dzięki temu narzędziu reklamodawca może wybierać serwisy i kategorie serwisów, na których chce wyświetlać swoje reklamy.