Microsoft nakreślił w środę plan nowej ofensywy przeciw Google, która zakłada między innymi włączenie sprofilowanych reklam generowanych przez jego nowy system AdCenter do szerokiego zakresu usług cyfrowych wykraczających poza internetowe wyszukiwanie – pisze Financial Times.Gazeta podaje, że prezes firmy Steve Ballmer ma przedstawić szczegóły tego planu w czwartek, podczas wystąpienia dla przedstawicieli największych reklamodawców i wiodących agencji reklamowych na konferencji w siedzibie Microsoftu.
Według szczegółów jego wystąpienia, udostępnionych wcześniej przez firmę, prezes ogłosi, że wszystkie reklamy na portalu MSN w Stanach Zjednoczonych będą obecnie dostarczane przez własną sieć reklamową Microsoftu, która po raz pierwszy ma w pełni konkurować z dotychczasowymi potentatami w branży, takimi jak Google i Yahoo!
Financial Times przypomina, że w ubiegłym kwartale przychody Google z tytułu reklam wzrosły o 80 procent, podczas gdy sprzedaż Microsoftu w tym segmencie spadła, ponieważ zaczął on aktywować własną sieć, zamiast polegać na reklamach dostarczanych przez Yahoo.
Analitycy Financial Times uważają, że jakiekolwiek połączenie własnej wyszukiwarki i sieci reklamowej z tą, którą reprezentuje Yahoo, stanowiłoby zaskakujący zwrot, biorąc pod uwagę, ile Microsoft zainwestował w próby zbudowania własnej wyszukiwarki, konkurencyjnej wobec Google i Yahoo.
Więcej w Financial Times.