Retusz strony głównej Gazety.pl, o którym pisaliśmy wczoraj to tylko jeden z elementów zmian jakie szykuje Agora. Firma opracowała założenia nowej ofensywy na rynku oraz przedstawiła wygląd nowej strony Gazety Wyborczej, którą planuje oddzielić od portalu.Nowa struktura organizacyjna Gazety.pl została wdrożona we wrześniu tego roku. Obejmuje trzy działy produktowe: wortali, serwisów informacyjnych i społeczności oraz dział treści i usług mobilnych.
Zmianom organizacyjnym towarzyszyły zmiany personalne – w lipcu szefem Gazeta.pl został Tomasz Józefacki.
Uelastyczniono ofertę reklamową. Nowością jest możliwość targetowania demograficznego, np. według wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań odbiorcy. Gazeta.pl rozwija również sprzedaż branżową i lokalną. Reklamy sprzedawane będą przy treściach multimedialnych, pojawiły się także nowe formy reklamowe, m. in. long-button w serwisie Sport.
Działania Gazety.pl w najbliższym czasie będą koncentrowały się głównie na poszerzeniu marki i pozyskaniu nowych użytkowników. Zwiększą się nakłady na reklamę. Prowadzone będą prace nad poszerzeniem zasięgu, dalszym rozwojem społeczności, wprowadzaniem nowych serwisów i usług.
(fot. Nowa strona główna GazetaWyborcza.pl)
Gazeta.pl zaczyna także aktywnie działać w obszarze kontentu mobilnego – najnowszym przedsięwzięciem było stworzenie serwisu WAP Formuły 1 przygotowanego dla Orange.
Zespół Gazety.pl pracuje nad uruchomieniem nowego serwisu internetowego “Gazety Wyborczej” – gazetawyborcza.pl. Nowością będzie całkowita zmiana nawigacji i struktury oraz wprowadzenie nowych interaktywnych narzędzi.
Gazetawyborcza.pl będzie redagowana przez specjalny zespół redakcyjny, oddzielny od redakcji portalu Gazeta.pl.
Codziennie rano będzie można kupić w serwisie e-wydanie “Gazety Wyborczej” z funkcjonalnościami. Reklama w serwisie będzie sprzedawana jako oddzielny produkt, ze względu na wysoką jakościowo grupę docelową.
Zobacz także artykuł: