Onet.pl od 1 września dostosuje swoje formaty reklamowe do standardów przyjętych przez IAB Polska. Co to oznacza dla użytkowników portalu?
Przede wszystkim portal zrezygnuje z reklam z automatycznie uruchamianym dźwiękiem. Dźwięk w reklamie będzie mógł zostać uruchomiony przez użytkownika po kliknięciu lub najechaniu myszą.
Inne zmiany to określenie precyzyjniejszego sposobu zamykania reklam emitowanych na warstwie, tak zwanych reklam intruzywnych, jak np. to player, poprzez umieszczenie, klikalnego na całej powierzchni, napisu „zamknij X” w określonym rozmiarze orazwprowadzenie ujednoliconych nazw, rozmiarów i wag standardowych reklam graficznych.
– Wprowadzenie jednolitego standardu w zakresie formatów reklamy display jest dużym krokiem naprzód dla całego rynku online w Polsce – mówi Piotr Kowalczyk, kierownik działu produktu reklamowego „display” w Grupie .- Zmiany, które wprowadzamy dotyczą one przede wszystkim ograniczenia dźwięku w reklamach wideo oraz przekazania odbiorcom większej kontroli nad reklamami zasłaniającymi treści, poprzez bardziej czytelny przycisk zamykania. W mojej ocenie zmiany te zdecydowanie poprawią postrzeganie reklamy online wśród konsumentów, a co za tym idzie podniosą skuteczność działań reklamowych w internecie – dodaje Kowalczyk.