Serwis wyszukiwawczy Onetu został wzbogacony o nowe usługi: wyszukiwarkę produktów i zdjęć. Wyszukiwarka produktowa obejmuje 2,5 miliona ofert. – To największy tego typu zbiór w polskim internecie – chwali się Onet.pl. – Nie boimy się takiej konkurencji – mówią przedstawiciele Skąpiec.pl– Mając świadomość rosnących oczekiwań naszych użytkowników wprowadziliśmy wyszukiwarki zakupową i zdjęć. Oczywiście te, jak i już istniejąca, będą nieustannie udoskonalane i rozwijane – mówi Bartłomiej Zarębski, dyrektor pionu Search&Marketplace w Onet.pl.
Wyszukiwarka produktowa
Onet.pl zauważył potencjał tkwiący w porównywarkach cen, które z powodzeniem szturmują rynek i wprowadził własne narzędzie, które pozwala na porównanie produktów (ich cen także).
Ponad milion oferowanych produktów jest prezentowanych wraz ze zdjęciem, krótkim opisem i ceną. Użytkownicy mają możliwość sortowania ofert według trafności zapytania, bądź po cenie. W wyszukiwarce znalazło się również prawie 1,5 miliona produktów dostępnych w sieci, pochodzących z ponad 4 tysięcy sklepów, które są wyświetlane w postaci tradycyjnych linków.
Czy takie rozwiązanie zagrozi pozycji niezależnym porównywarkom cen? Pytamy Monikę Janiszewską z serwisu Skąpiec.pl:
Wygląda na to, że wyszukiwarka zakupowa – najnowsze dziecko Onetu – jest niczym innym jak lekko zmodyfikowaną repliką wychodzących z obiegu pasaży handlowych.
Brak możliwości zestawienia ze sobą oferty kilkudziesięciu e-sklepów, jak ma to miejsce w serwisach porównujących ceny, sprawia, że tego typu rozwiązań nie traktujemy jako zagrożenie.
Wyszukiwarka grafiki
Kolejną nowością oferowaną przez OnetSzukaj jest wyszukiwarka zdjęć, która pozwala na odnalezienie dowolnych plików graficznych spośród 15 milionów dokumentów. Użytkownicy mają możliwość zawężenia kryteriów wyszukiwania według wielkości zdjęcia w pikselach oraz według podziału na kolorowe i czarno-białe.