Rozpoczęły się otwarte testy serwisu Rabatium.pl, platformy kojarzącej użytkowników planujących zakupy oraz firmy zainteresowane promowaniem swych produktów.
Witryna ma stanowić alternatywę dla programów afiliacyjnych i partnerskich. Cała prowizja za promowanie produktów na łamach trafia do użytkowników serwisu w postaci kodów rabatowych.
Przyjęta w Rabatium.pl koncepcja opiera się m.in. na zmianie kierunku przepływu pieniędzy w taki sposób, aby pogodzić interesy internautów i sprzedawców. Prowizje od sprzedaży, które dotychczas trafiały do wydawców serwisów internetowych uczestniczących w programach afiliacyjnych i partnerskich są bowiem w całości zamieniane na kody rabatowe oferowane użytkownikom serwisu Rabatium.pl.Wykorzystując kod rabatowy podczas dokonywania zakupów we wskazanych sklepach płacą oni mniej lub otrzymują dodatkowe elementy w tej samej cenie. Tym samym czerpią oni korzyści już w momencie dokonywania zakupu, bez konieczności oczekiwania na zwrot pieniędzy charakterystycznej dla programów typu cashback. Jedynym kosztem dla sprzedawców jest udostępnienie kodów rabatowych – nie płacą oni za umieszczanie informacji o promocjach przygotowanych dla użytkowników Rabatium.plObecnie rozpoczęte zostały otwarte testy serwisu, podczas których prezentowane są oferty przygotowane przez firmę Cream Software, znaną m.in. za sprawą programu do tworzenia stron www o nazwie Pajączek. Trwają rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami.