Coraz liczniejsze grono ludzi pozbywa się telewizji kablowej i satelitarnej na rzecz alternatywnych źródeł tego rodzaju rozrywki (iTunes, Hulu, czy Netflix). Entuzjastów internetowej telewizji może ucieszyć wiadomość, że serwis YouTube może wkrótce uruchomić transmisję telewizyjnych programów za 1.99 dolarów każdy. Może, ponieważ informacje nie są potwierdzone.
Według All Things Digital, Google jest aktualnie w trakcie negocjacji ze studiami telewizyjnymi, aby udostępnić taką usługę w 2010 roku.
Podobną funkcję oferuje iTunes. Istnieje jednak pewna różnica pomiędzy YouTube, a iTunes. Polega ona na tym, że YouTube będzie transmitować pliki wideo, podczas gdy iTunes umożliwia ich pobranie. All Thing Digital uznaje to za największy problem, ponieważ studia telewizyjne chcą sprzedać transmitowany materiał show po takiej samej cenie, jak ten możliwy do ściągnięcia. Obawiają się bowiem, że różne ceny zmusiłyby ich do renegocjacji istniejących umów.
Na dzień dzisiejszy, jest to dość problematyczna kwestia. Jeśli ustalić taką samą cenę, wideo prezentowane na YouTube stałoby się konkurencją dla tego na iTunes. Ze względu na formę, iTunes byłoby wybierane częściej. Z drugiej strony, można by jednak wybrać YouTube (w przypadkach, gdy użytkownik ma ochotę na obejrzenie kilku materiałów jednorazowo). Wydaje się, że kwestia realizacji pomysłu YouTube może zależeć od właściwego ustalenia ceny.