Artykuł dla początkujących opisuje i w prosty sposób przedstawia podstawy promowania strony WWW w internecie. Autor wziął pod uwagę wyszukiwarki, katalogi, konkursy czy aktualizację.
Jeśli nie zabierzemy się porządnie za promocję naszej strony, to nie będzie ona popularna. I to jest jasne. Jak to zrobić?
1.Wyszukiwarki Internetowe
Miliony ludzi zaczyna swój dzień z jakimś portalem Internetowym, a wielu z nich wchodzi tam po to, by skorzystać z wyszukiwarki, która jest świetnym zbiorem linków do stron o przeróżnych tematykach. Także Twoja strona może znaleźć się w takich wyszukiwarkach. Wystarczy, że skorzystasz z rejestratora stron WWW w naszym serwisie, a za maksymalnie tydzień Twoja strona będzie widoczna już w USA, czy Niemczech.
Jeśli chodzi o Polskie wyszukiwarki, ciekawe rejestratory znajdują się na stronach Startu. Niestety umożliwiają one dodanie WWW tylko do 5 portali, w tym niedziałającej już Areny. Spytasz pewnie: jak to się dzieje, że strona xxx “wyskakuje” w przeglądarce po wpisaniu słowa *** :), a jest o tematyce piłkarskiej? I to pewnie temat na oddzielny artykuł, ale wyjaśnię to. Wszystko zależy od tzw. słów kluczowych (ang. keywords) jakie napisał właściciel tej strony.
Trochę to bez sensu pisać słowa kluczowe nie pasujące dla danego tematu strony, ale może ktoś myśli, że zyska czytelników… A nie sądzę. Szukając strony piłkarskiej, gdy w wyszukiwarce pojawi się link witryny erotycznej, raczej nikt nie kliknie, prawda? Przykładowo znaczniki dla serwisu WebInside wyglądają w skrócie tak:
< meta name="keywords" content="webmaster, www, php" > < meta name="description" content="Seriws o stronach www:
webmaster, www, php" >
2. Katalogi stron WWW w portalach
To następny żmudny krok, jaki musisz “zaliczyć”. Mechanizm działania jest podobny, z wyjątkiem tego, że katalogi indeksują strony ze swojego kraju, a przed zamieszczeniem weryfikują zgłoszenie, np. Katalog Onetu. To trzeba wykonać ręcznie.
3. Katalogi stron prywatnych
Dodawaj swoją stronę w każdym możliwym katalogu. Mechanizm jest banalnie prosty, a i czasu dużo nie stracisz. Efekty będą widoczne. Przydatna rada: W tytule strony wpisz słowa kluczowe, pod którymi się promujesz. Wpłynie to z korzyścią na pozycjonowanie w niektórych wyszukiwarkach. Pamiętaj także, by link z takiego katalogu był widoczny w wyszukiwarce – o to już musisz zadbać sam. Na początku staraj się unikać masowego dodawania linków do strony.
4. Konkursy
Jeśli strona jest na prawdę dobra, powinieneś ją zgłosić do różnych konkursów. Niewątpliwie jest to źródło dobrej reklamy.
5. Mnóż swoje dzieła
To również jeden z ciekawych i co najważniejsze skutecznych sposobów na promocję strony w sieci. Napisałeś artykuł, skrypt czy wykonałeś interesującą grafikę? Poszukaj podobnych serwisów, złóż propozycję, aby zamieścili twoje dzieło na ich stronach i podali informację o autorze i adres WWW. Dużo osób szuka rzetelnych informacji, ciekawych materiałów – i jeżeli twoje dzieło takie będzie na pewno ktoś się tym zainteresuje… i trafi na Twoją stronę po więcej! Ponadto taki manewr skutecznie wpłynie na Link Popularity, co także związane jest z pozycjonowaniem.
6.Aktualizacja
To również ważny element promocji. Kto odwiedzi twoją stronę za miesiąc, jak od trzech nie pojawiło się na niej nic nowego? Weź to pod uwagę. Nie musisz robić wielkich rewolucji. Wystarczy mała zmiana; news czy artykuł, ale to już w zależności od rodzaju strony czy tematyki. Aktualizacja ma także swoje zastosowanie jeśli chodzi o algorytm Google. Im częściej aktualizowana strona, tym większe szanse na dobrą pozycję w Google.