Krótkie podsumowanie istotnych wydarzeń w branży PPC, przygotowane przez Bluerank.
- Dla menedżerów PPC rok 2009 był nie tyle rokiem wielkich rewolucji, co raczej udogodnień, usprawnień i szerszych możliwości…
- Pojawiła się nowa wyszukiwarka – Bing, w której można (na wzór Adwords) realizować kampanie linków sponsorowanych. Reklamodawcy zyskali nową drogę dotarcia przede wszystkim do odbiorców z USA.
- Zyskujący na popularności w Polsce Facebook sprawił, że reklama kontekstowa znacznie zwiększyła swój zasięg. Menedżerowie PPC coraz chętniej wykorzystują i tę przestrzeń w planowaniu działań promocyjnych.
- Powstało kilka nowych sieci reklamowych, miedzy innymi: Spolecznosci.pl, adRakieta.pl, sieć reklamy video – CLIPnet.pl, sieć reklamy w grach flashowych – FlashAds.pl… Rok 2010 pokaże, które z nich odpowiadają rzeczywistemu zapotrzebowaniu rynku reklamowego.
- Reklamodawcy zyskali możliwość umieszczania reklam w filmach na YouTube. Są to tzw. reklamy InVideo, publikowane na dole okna, w którym wyświetlany jest film.
- Swoją premierę w 2009 r. miała nowa wersja panelu Adwords. Pojawiły się w nim między innymi nowe narzędzia i opcje, jak: Symulator Stawek Adwords, Google Insight for Search po polsku, narzędzie do tworzenia reklam graficznych, mierzenie tzw. konwersji po wyświetleniu… oraz wiele innych przydatnych funkcji.
- Google udostępniło firmom gotowe pakiety słów kluczowych, przeznaczone do wykorzystania w kampaniach PPC realizowanych dla różnych branż.
To tylko niektóre z ubiegłorocznych udogodnień i zmian w PPC. Pełna treść podsumowania wraz z komentarzem znajduje się na .