W ciągu zeszłego roku strona Ceneo.pl odnotowała 649 proc. wzrost oglądalności i została przejęta przez Allegro. Sukcesy takich witryn motywują nowych graczy do zaistnienia w sieci. W tym miesiącu mają pojawić się dwa poważne projekty. Obecni liderzy rynku Ceneo, Skąpiec i Nokaut nie boją się jednak nowej konkurencji.O projekcie Cenomaniak informowaliśmy wczoraj w artykule „”. Tymczasem serwis IDG podał, że w kwietniu ma ruszyć kolejna witryna tego typu.
, które słynie ostatnio z tworzenia serwisów „brukowych” bazujących w głównej mierze na zdjęciach i wideo już wkrótce uruchomi własną porównywarkę cen. Witryna „pozwoli na sprawne wyszukiwanie produktów, dobrych cen i korzystnych warunków zakupu w setkach polskich sklepów internetowych” – można przeczytać na stronie zapowiadającej pojawienie się porównywarki. Projekt ma umożliwiać darmową prezentację produktów dla sklepów internetowych.
Za nowymi graczami stają coraz poważniejsze firmy. Obecni liderzy rynku nie obawiają się jednak konkurencji.
– W ostatnim roku powstało ponad 20 nowych serwisów porównujących ceny, co nie wpłynęło na zmianę pozycji liderów rynku. To pokazuje jak trudne jest wejście nowego podmiotu na ukształtowany juz rynek. Przykład z rynku serwisów aukcyjnych pokazuje ze ostatecznie wygrywają tylko najlepsi – komentuje dla Webinside.pl Łukasz Zych, Prezes .
Podobnego zdania jest Monika Janiszewska ze : – Tak naprawdę mamy powody radości. Jest to dla nas jednoznaczny sygnał, że porównywarki cen traktowane są coraz bardziej serio, a te, które wyrobiły już sobie pozycję i markę, zyskują na wartości. – Na rynku jest miejsce dla 2-3 poważnych graczy, którzy już zostali wyłonieni – dodaje Janiszewska.
Nowych graczy przestrzega także Wojciech Czernecki z . Ocenia, że każdemu nowemu podmiotowi będzie ciężko konkurować bez konkretnego pomysłu zmierzenia się z problemami wejścia na ten rynek.
– Podejrzewamy, że większość z nowych graczy być może nawet nie zdaje sobie jeszcze sprawy, jakie mogą być to problemy – mówi Czernecki. – Dodatkowym elementem przemawiającym na korzyść obecnych liderów rynku jest dostęp do kapitału oraz know-how. W przypadku Nokaut.pl jest to fundusz venture capital, natomiast w przypadku Ceneo.pl – . Czołówka jasno się klaruje i jeżeli nie zostaną popełnione błędy w zarządzaniu to uważam, że dystans powinien się tylko powiększać – dodaje Członek Zarządu Nokaut.pl.