Dla zdecydowanej większości internautów liczy się tylko pierwsza strona wyników zwracana przez wyszukiwarkę. Prawie 70 proc. badanych deklaruje, że nie zagląda na kolejne strony z wynikami. Co więcej, według opinii użytkowników, firmy z czołówki są lepiej przez nich postrzegane. Badania przeprowadzone przez JupiterResearch na grupie prawie 2500 ludzi firma marketingowa iProspect. n
n
Okazuje się, że 68 proc. internautów korzystających z wyszukiwarek kilka na linki znajdujące się na pierwszej stronie wynikowej. Do drugiej strony zagląda 17 proc. internautów, a trzeciej 7 proc. Prawie tyle samo badanych przyznaje, że w poszukiwaniu danej witryny odwiedza czwartą i kolejne strony z wynikami wyszukiwarki:n
n
nn
n
n
W 2002 roku wykorzystanie kolejnych stron wynikowych (powyżej czwartej) było większe, a na pierwszej stronie wyników bazowało mniej osób niż teraz – 48 proc. Wynik ten zmienia się wraz z upływem czasu. Cztery lata temu do kliknięcia na pierwszej stronie wynikowej ograniczało się już 60 proc. badanych. n
n
Z badania płyną także wnioski na temat postrzegania firm przez użytkowników dzięki pozycji w wyszukiwarce. Im pozycja wyższa, tym badani postrzegają firmę jako lidera swojej branży. Z takim stwierdzeniem zgadza się 39 proc. badanych. 42 proc. respondentów ma neutralny stosunek do tego zdania a przeciw jest jedna piąta badanych:n
n
nn
n
n
Internauci przyznali także, że rzadko korzystają z wyszukiwania wąskiego, ukierunkowanego na grafikę (26 proc.), wiadomości (17 proc.) czy wideo (10 proc.). Grupa 35 proc. badanych przyznała, że nigdy nie korzystała z tego typu opcji.
Pozycjonowanie: liczy się tylko pierwsza strona
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię