Trudno budować solidną pozycję firmy i marki, jeśli w obecnych czasach nie zadba się o dobrą widoczność w przestrzeni internetowej. Dotyczy to zarówno podmiotów z obszaru e-commerce, jak i firm lokalnych. Warto sięgać po sprawdzone rozwiązania, dopasowane do konkretnych potrzeb danej branży. Na szczęście istnieje wiele opcji, pozwalających na dotarcie do nowych klientów. Jak promować swoją firmę online? Po jakie narzędzia sięgnąć, by zyskać dobre rezultaty i osiągać zamierzone cele? O tym przeczytacie w dzisiejszym artykule.
Dobrze pomyślana strona internetowa – podstawa dla biznesu
Gdy buduje się rozpoznawalność marki, warto zadbać o widoczność w sieci. Nieodzownym elementem w tym przypadku jest postawienie na stronę internetową – w formie wizytówkowej lub sklepu online, w zależności od potrzeb i strategii biznesowej.
Czym powinna wyróżniać się taka witryna? Przede wszystkim musi być ciekawa i przyciągająca wizualnie, a także przejrzysta i prosta w obsłudze dla odwiedzających, z odpowiednio pomyślaną nawigacją. Należy przy tym zadbać o detale, jak przemyślane i zoptymalizowane treści, dobrej jakości zdjęcia i rzetelne przedstawienie swojej marki.
A może pozycjonowanie strony internetowej?
Nawet najlepiej pomyślana strona internetowa wymaga odpowiedniego dopracowania. Służą do tego działania optymalizacyjne (pod względem contentu i technicznym), ale też skuteczne pozycjonowanie. SEO sprowadza bowiem na stronę ruch, pomaga realizować cele biznesowe, pozyskiwać nowych odwiedzających, a w dłuższej perspektywie też klientów.
Choć SEO przynosi wiele korzyści, trzeba jednak pamiętać, że jest to działanie długofalowe. Trzeba na początek włożyć sporo pracy, która zacznie procentować dopiero po kilku miesiącach.
Content marketing – różne oblicza treści
Podczas działań w sieci nie sposób obyć się bez treści. Wykorzystuje się je na stronach internetowych, firmowych lub markowych blogach, ale też w innych przestrzeniach – social mediach, stronach partnerskich, forach branżowych.
Możliwości pod tym względem jest wiele. Do podstawowych rozwiązań zaliczają się teksty pozycjonowane pod konkretne frazy kluczowe. Oprócz nich można jednak postawić na zdjęcia, grafiki, a przede wszystkim wysokiej jakości filmy. Video marketing uznaje się od dłuższego czasu za najskuteczniejszą formę contentu, która nie tylko przyciąga uwagę, ale też angażuje widzów, zwłaszcza gdy zdecyduje się na współpracę z profesjonalistami, jak: CreativeStudio.
Media społecznościowe – budowanie zaangażowania i zasięgów
Wiele osób nie docenia ich potencjału, ale media społecznościowe są w stanie zbudować duże grono zaangażowanych odbiorców, którzy stają się naturalnymi ambasadorami marki.
Social media ułatwiają komunikację, zbliżają markę do użytkowników sieci, wspomagając siłę przekazu. Choć często bezpośrednio nie sprzedają (choć to również jest możliwe), to dzięki nim da się zwiększyć grupę obserwujących, zdobyć ich zaufanie, a finalnie pozyskać nowych, zadowolonych klientów.
Kampanie reklamowe w Google
Często mówi się, że jeśli dany biznes nie jest widoczny w Google, to znaczy, że nie istnieje. Warto zatem zatroszczyć się o to, by firma pojawiała się w nie tylko w wynikach wyszukiwania (dzięki skutecznemu pozycjonowaniu). Swoistą drogą na skróty jest skorzystanie z kampanii reklamowych Google Ads, dzięki którym od razu można umieścić swoją stronę na szczycie wyników wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi.
Drugim rozwiązaniem jest zadbanie o wizytówkę w Google Moja Firma, co ułatwia wypromowanie się na lokalnych rynkach, zwiększając widoczność i zaufanie do marki.
Widoczna i rozpoznawalna marka w sieci – podsumowanie
Dobra promocja w sieci pozwala zyskać klientów, zbudować siłę marki i wybić się ponad konkurencję. Trzeba tylko odpowiednio podejść do tematu i skorzystać z dobrych narzędzi. Kilka pomysłów na nie przedstawiliśmy powyżej, by ułatwić Wam działania.