Strategię działań e-marketingowych opracowuje się zazwyczaj definiując problem biznesowy: osiągnąć cele marketingowe firmy w najbardziej efektywny sposób. Internet, jeśli zostanie umiejętnie wykorzystane, może obniżyć koszty osiągania tych celów.
Prawdopodobnie najskuteczniejszą promocję w sieci (segment FMCG) prowadzi amerykański koncern Nabisco – należący do Krat Foods Inc. Tylko w sferze marzeń może leżeć wizja sytuacji gdy setki tysięcy potencjalnych klientów firmy kilka razy w miesiącu dobrowolnie włącza dany kanał telewizyjny, w którym przez około 40 minut oglada wyłącznie reklamy danej firmy. Nierealne? A jednak już dziś realizowany jest ten scenariusz przez nabiscoworld.com i candystand.com. Właśnie te dwa serwisy miesięcznie odnotowują kilka tysięcy wizyt, z których każda trwa kilkadziesiąt minut, a odwiedzający powracają do tych serwisów kilka razy w miesiącu.
Nabiscoworld.com i candystand.com prezentują marki kilku promowanych produktów i wypełnione są interaktywnymi gadżetami z produktami w roli głównej. Istota sukcesu polega na udostępnieniu młodym internautom wartości dodanej na niespotykaną skalęi o niespotykanej jakości. Internauci poszukują w sieci różnorakich wartości, ale najbardziej poszukiwaną okazuje się być rozrywka. Te dwa serwisy postanowiły dać internautom tak duzo i tak dobrej rozrywki jak żadnen inny serwis. W ten sposób powstała nowa marka, która są te dwa serwisy (sa one sciśle zintegrowane).
Internauci już wiedzą, że gdy chca pograć w sieci to właśnie na candystand.com lub nabiscoworld.com. promowane produkty to dobra szybkozbywalne gdzie decyzja o ich zakupie ma charakter impulsywny i opiera się na silnym zakorzenieniu marki w swiadomości klienta.
Można, więc wysunąć tezę, że serwis candystand.com doskonale realizuje cele marketingowe firmy Nabisco.
Najważniejsze jest to, że użytkownicy sami do niego wracają kilka razy w miesiącu mając pozytywny kontakt z promowanymi markami.
Koszt sprowadzenia nowego użytkownika jest relatywnie bardzo niski z uwagi na to, że promujemy serwis jako zródło dobrej rozrywki a nie produkt komercyjny.
W tym wypadku silnie działa marketing wirusowy. Tak atrakcyjny serwis jest przedmiotem dyskusji internautów i wiadomośc o jego istnieniu, nowych grach itd. Roznosi się samoczynnie. Co ważne reklama nie wywołuje negatywnych emocji (co ma ostatnio miejsce w przypadku reklamy telewizyjnej), użytkownicy wchodzą na stronę z własnej nieprzymuszonej woli.
W efekcie otrzymujemy wyłacznie pozytywny odbiór promowanych marek. Serwis wywołuje stosunkowo silnie pozytywne emocje i poprzez pomysłową konstrukcję serwisu ich konotację z markami. Poszczególne gry lub działy nazywają się tak jak promowane produkty, a cały serwis stanowi wartość dodaną dostarczaną konsumentom na niespotykaną dotąd w Internecie skalę.
Przekaz reklamowy jest bardzo silny dzięki interaktywności. Interakcja powoduje skupienie uwagi i pobudzenie emocjonalne odbiorcy relatywnie większe niż w przypadku innych mediów – są to dwa sztandarowe czynniki determinujące trwałość przekazu. A dobrze wykonane, interaktywne gry wciągają odbiorców wywołując w nich pobudzenie emocjonalne i skupienie uwagi.
I jak widać serwisy, które mogą wydac się po prostu zbiorem interaktywnych gier, sa w istocie dobrze przemyślanym, niezwykle skutecznym i bardzo efektywnym budowaniem świadomości marki.