Największe spółki giełdowe indeksu WIG20 nie przywiązują zbyt dużej wagi do komunikacji z akcjonariuszami, kontrahentami i klientami za pośrednictwem internetu – wynika z pierwszego rankingu Gazety Prawnej na temat jakości stron korporacyjnych tych firm.Oceniając witryny spółek, wzięliśmy pod uwagę pięć kryteriów, które w dzisiejszym internecie należą do najważniejszych przy tworzeniu stron internetowych. Decydowała więc wartość wizerunkowa, użyteczność, ergonomia, jakość serwisu relacji inwestorskich oraz innowacyjność. W każdej z nich zastosowaliśmy pięciostopniową skalę ocen, w której 5 oznacza rozwiązanie modelowe, 4 – wyróżniające się, 3 – w normie, natomiast 2 – stronę poniżej standardu, a 0 – poniżej krytyki. Ocen dokonali specjaliści z dwóch agencji interaktywnych K2 i Artegence oraz firmy zajmującej się doradztwem medialnym, także w internecie, Mediapolis.
Efekty? Strony największych polskich spółek giełdowych są co najwyżej poprawne. Są jednak firmy, których witryny tworzone są bez zrozumienia do czego służy witryna WWW, bo internet traktują całkowicie po macoszemu, a nowoczesność ich stron zatrzymała się na etapie sprzed kilku lat. Wśród ocen przyznanych przez ekspertów tylko raz znalazła się 5, co oznacza rozwiązanie modelowe, za to kilka razy pojawiło się zero – czyli poniżej krytyki.
Podium: telewizja, bank, paliwa
Zwycięzcami rankingu – zajmując ex aequo pierwsze miejsce – zostały Grupa TVN oraz BRE Bank. Ich strony otrzymały taką samą liczbę punktów – 17,7 na 25 możliwych – przy średniej ocen 3,54 punktu. Można więc powiedzieć, że ostatecznie egzamin z jakości swoich stron zdały na trójkę z plusem.
Zachęcamy do zapoznania się z .