Korzystając z tej strony zgadzasz się z polityką prywatności i regulaminem.
Akceptuj
WebInside.plWebInside.plWebInside.pl
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
Szukaj
  • Kontakt
  • Forum
WebInside.pl © 2023.
Czytasz: Raport: Jak korzystamy z mediów mobilnych?
Udostępnij
Zaloguj się
Powiadomienia
Aa
WebInside.plWebInside.pl
Aa
Szukaj
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Technologie webowe
  • Publicystyka
  • E-marketing
  • Poradniki
  • AI
  • Technologie
  • Artykuły partnerskie
  • Więcej
    • Kontakt
    • Mapa strony
Masz już konto? Zaloguj się
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
WebInside.pl © 2023.
WebInside.pl > Aktualności > Raport: Jak korzystamy z mediów mobilnych?
Aktualności

Raport: Jak korzystamy z mediów mobilnych?

WebInside.pl
Ostatnia aktualizacja: 11.08.2023
WebInside.pl
Udostępnij
Udostępnij

Jakie są zalety korzystania z mediów mobilnych? Jak i gdzie się z nich korzysta? Kim są użytkownicy mediów mobilnych? Wirtualna Polska i Orange Advertising Network prezentują wyniki bardzo ciekawego badania „Mobile Exposure”.

Zawartość
Cel badaniaUżytkownicy mediów mobilnych w PolsceCzęstotliwość korzystaniaBariery korzystaniaZalety korzystaniaZ czego i gdzie korzystamy?Czego szukamy?M-commerce i m-reklama

Cel badania

Celem Exposure research było dogłębne zbadanie, opisanie i zrozumienie rynku Internetu dostępnego za pośrednictwem telefonu komórkowego.„Chcieliśmy się dowiedzieć, ilu jest użytkowników mediów mobilnych, kim są, jak i gdzie korzystają z Internetu w telefonie komórkowym, jakich treści szukają, ile czasu na niego poświęcają i jakie mają postawy wobec reklamy w nowym medium oraz m-commerce. – wyjaśnia Izabela Koroś z Wirtualnej Polski, koordynator badania w Polsce.Chodziło przy tym o maksymalnie szerokie ujęcie tematu. Oprócz „zwykłego” surfowania po Internecie, brano pod uwagę korzystanie z telewizji internetowej, radia internetowego, usługi geolokalizacji, z gier, plików wideo i muzycznych ściąganych na telefon komórkowy.Exposure research jest unikalnym badaniem tego typu w Polsce. Przeprowadzono je na bardzo dużej próbie, obejmuje niezwykle szeroki zakres zagadnień i, przede wszystkim, poświęcone jest tylko mediom mobilnym. To odpowiedź na potrzeby rynku, który dotąd nie robił aż tak pogłębionych analiz. – dodaje Izabela Koroś – Do tej pory dostępne były na przykład dane z NetTracka, w którym, tak naprawdę, zadawano respondentom zaledwie kilka pytań na temat Internetu mobilnego.

Użytkownicy mediów mobilnych w Polsce

Z badania wynika, że w Polsce jest około 11% użytkowników mediów mobilnychw populacji osób w wieku 15+. Wśród nich przeważają mężczyźni – 62%. (Podobnie ma się rzecz we Francji, podczas gdy w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii proporcje kobiet i mężczyzn są nieco bardziej wyrównane).W Polsce użytkownik mediów mobilnych to dość młody mężczyzna (3/4 użytkowników jest poniżej 35 roku życia, w grupie mężczyzn – 2/3). Jednak, gdy przyjrzymy się bliżej wynikom badania, dostrzegamy, jak niejednorodna jest tak naprawdę grupa użytkowników mediów mobilnych. Z jednej strony są to osoby bardzo młode, uczące się lub studiujące, które tym samym dopiero zdobywają wykształcenie i których siła nabywcza nie jest aktualnie zbyt wysoka, z drugiej – liczna jest grupa osób dobrze wykształconych, nieźle zarabiających,o wysokim statusie zawodowym. W Polsce studenci i uczniowie stanowią 32% użytkowników mediów mobilnych, a osoby pracujące – 56%.Dla porównania, w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii jest stosunkowo wyższy udział osób pracujących (między 60% a 71%), mniejszy zaś uczniów i studentów.

Częstotliwość korzystania

Korzystanie z mediów mobilnych w Polsce ma charakter nieregularny i incydentalny. Media mobilne pozwalają „zabić czas” w chwilach nudy, znaleźć drogę, bądź informacjęo dogodnej przesiadce. Natomiast w załatwianiu codziennych spraw wciąż najczęściej pomaga nam komputer. Znajduje to odzwierciedlenie w wizerunku poszczególnych mediów. W Polsce media mobilne są postrzegane jako nowoczesne i innowacyjne, natomiast „tradycyjny” Internet, dostępny za pośrednictwem komputera PC, jako wygodny, kreatywny, wszechstronny i spersonalizowany.Co ciekawe, we Francji i Hiszpanii sytuacja wygląda odwrotnie: to media mobilne są bardziej spersonalizowane – zapewne dlatego, że korzysta się z nich nieco więcej i użytkownicy sąz nimi bardziej zaznajomieni.

Bariery korzystania

Główne bariery dla naszych rodaków w przypadku mediów mobilnych to: cena (41%), wielkość ekranu, która ogranicza wygodę i czytelność treści (37%) oraz brak szybkiego połączenia (36%).Co ciekawe, cena jest główną barierą w Polsce i Hiszpanii, natomiast w Wielkiej Brytaniii Francji ma mniejsze znaczenie.

Zalety korzystania

Polscy użytkownicy doceniają szybkość dostępu do danych przez telefon komórkowy (29%), a także fakt, że informacje dostępne są w każdym miejscu (38%) i o każdej porze (24%). Z uwagi na koszty, z Internetu w telefonie komórkowym korzysta się raczej krótko. Tylko około 1/3 użytkowników korzysta z Sieci przez telefon komórkowy – za jednym razem – 10 minut lub dłużej.

Z czego i gdzie korzystamy?

Oprócz zwykłego przeglądania stron przez telefon komórkowy (w tym przeglądania stron znanych z tradycyjnego Internetu) użytkownicy korzystają z aplikacji – 45%, różnych form komunikacji (zwłaszcza poczty elektronicznej – 42%, portali społecznościowych – 39%i komunikatorów – 32%), a także planów miast i geolokalizacji – 44%. Szukają głównie wiadomości – 87%, rozkładów jazdy w środkach komunikacji – 81%, prognoz pogody – 77%, i muzyki – 76%.Sporym zainteresowaniem cieszą się informacje dla kierowców (69%): o korkach, objazdach, utrudnieniach w ruchu, ale też informacje lokalne (67%), repertuar kin (66%) i wiadomościo imprezach (58%).Przy analizie miejsc korzystania z mediów mobilnych w krajach objętych badaniem, wyraźnie widać interesujące różnice międzykulturowe. W Polsce i Francji korzysta się z nich najczęściej w domu (odpowiednio: 73% i 70%), w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii – poza domem, miejscem pracy i środkami komunikacji, czyli na imprezach, wyjściach, spotkaniach (74%w obu przypadkach).Wbrew potocznym wyobrażeniom, w żadnym z krajów komunikacja miejska nie była wskazywana jako najczęstsze miejsce korzystania z mediów mobilnych.

Czego szukamy?

W Polsce w domu szuka się głównie rozrywki i ściąga pliki (muzykę – 76%, gry – 75%, filmy – 66%), co może się wiązać z dostępem do sieci WIFI. W środkach komunikacji miejskiej: planów miast (47%), rozkładów jazdy (24%) i informacji o korkach, objazdach oraz utrudnieniach w ruchu drogowym (25%). W pracy i w szkole korzysta się przez telefon komórkowy z poczty (57%) i komunikatorów (58%), co prawdopodobnie wiąże się z faktem, że korzystanie z poczty i komunikatorów za pośrednictwem komputera PC jest niekiedyw tych miejscach niemożliwe lub utrudnione.

M-commerce i m-reklama

W Polsce użytkownicy mediów mobilnych mają sporo doświadczeń z m-commerce: 33% zapłaciło za coś przy pomocy telefonu komórkowego (w dowolny sposób, w tym również przez SMS), a 36% dokonało w ten sposób rezerwacji. Dobrze prezentujemy się na tle pozostałych krajów, gdzie zakupów przez telefon komórkowy dokonało 15-25% użytkowników, a rezerwacji – 24-30%.Jeszcze więcej, bo aż 40 % polskich użytkowników, zamierza w przyszłości kupić coś przez telefon komórkowy, a 52% – coś zarezerwować.55% polskich użytkowników zrobiłoby niewielkie zakupy przez telefon komórkowy, których koszt byłby dodawany do miesięcznego rachunku (37-43% w innych krajach).28% zauważyło reklamę podczas przeglądania stron internetowych przez telefon komórkowy, a 16% kliknęło na nią przynajmniej raz.W Polsce 16% użytkowników mediów mobilnych deklaruje, że jest zainteresowanych reklamą mobilną i jest to odsetek zbliżony do Francji i Hiszpanii. Obawy polskich użytkowników dotyczące korzystania w reklamy mobilnej wiążą się przede wszystkimz obawami przed zwiększeniem kosztów korzystania z Internetu. Warto natomiast podkreślić, że Polacy biorący udział w badaniu mają pozytywne nastawienie do niestandardowych form promocji (np. sponsorowanych aplikacji).

Może Cię zainteresować

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność

Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami

Mapa schronów w Polsce – aplikacja SCHRONY

WebInside.pl 2023-08-11 2023-08-11
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Wydrukuj
Udostępnij
Poprzedni artykuł E-mail marketing – wprowadzenie
Następny artykuł Social Media Optimization i trendy w projektowaniu stron
Zostaw komentarz lub opinię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
Aktualności
Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
Aktualności
Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
Artykuły partnerskie
Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle
Aktualności Technologie webowe
Cyfrowe karty podarunkowe od WhiteBIT są dostępne za kryptowalutę w Polsce
Technologie
Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami
Aktualności
Pliki XAdES – Jak otworzyć?
Poradniki
Jak otworzyć plik GPX w Google Maps?
Poradniki
Intercity WiFi – jak się połączyć i zalogować? – Darmowy internet WiFi w pociągach PKP Intercity
Poradniki
Jak usunąć konto na Fotka.pl: Kompletny poradnik
Poradniki
banner
Chcesz umieścić swoją reklamę w portalu WebInside.pl?
Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy interesujące formy reklamy.
Skontaktuj się

Inne polecane artykuły

Aktualności

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność

2 min czytania
Aktualności

Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam

1 min czytania
AktualnościTechnologie webowe

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

2 min czytania
Aktualności

Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami

1 min czytania
Aktualności

Mapa schronów w Polsce – aplikacja SCHRONY

3 min czytania
Aktualności

Internetowy Słownik Nazwisk w Polsce. Odkryj tajemnice Twojego nazwiska

3 min czytania
AIAktualności

Były premier Wielkiej Brytanii: “AI może uratować światową gospodarkę”

2 min czytania
Aktualności

Ożywianie zdjęć z MyHeritage Deep Nostalgia

3 min czytania
//

WebInside.pl – portal technologiczny. Aktualności ze świata technologii, webmastering, marketing internetowy, AI, poradniki.

Wszystkie kategorie

  • AI
  • Aktualności
  • Artykuły partnerskie
  • E-marketing
  • Poradniki
  • Publicystyka
  • Technologie
  • Technologie webowe

Ostatnio dodane

  • Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
  • Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
  • Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
  • Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

Kontakt

Chcesz się z nami skontaktować? Jesteś zainteresowany reklamą lub artykułem sponsorowanym?

Skorzystaj z formularza kontaktowego lub napisz do nas na kontakt@webinside.pl

WebInside.plWebInside.pl
WebInside.pl © 2023 | Mapa strony | Forum
Witaj ponownie!

Zaloguj się do swojego konta

Zarejestruj się Zapomniałeś hasła?